Jom Click Nuff!!

Followers

Wednesday, September 16, 2009

~Nak dekat2 raya..ape aktiviti anda??~

Dah tinggal berapa hari je lagi nak raya..ape persiapan korang??aku??aku xde wat ape2 pun..bukan malas..tapi xde bahan nak buat..hohoho (alasan)

Hubby dah tempah dodol kat ofis nye..memng sedap..xkeras dan x kenyal..lembut malah masih lembik lagi..seolah2 baru dimasak..rasa nye pun sedap..aku suke sgt..



Ade gak yang tempah kuih tat mak aku..dari Perak ke Puchong..cukup jauh perjalanan kuih tat nih..Walau pun jauh2 datng nye,xmematahkn semangat sesiapa yang menempah nye..hampir setiap tahun kami dapat tempahan dari org yang sama..mak aku hantar sampai kl je..so aku ambik 10bekas untuk dijual tu kpd sesiapa yg dah order..ingt hbs mcm tu je..rupe nye dari Terengganu pun ade yang tempah..sekarang aku ngah pening mcm mne nak hantar ke sne..klu pakai pos,takut hncur lak kuih ni..hm..lps raya kite pk kn ye..

Kuih tat ni wajib dibuat setiap tahun..bayangkan la dari kami ni kecik smpai ke besar..dah kwin pun..tp mak tetap menerima tempahan kuih tat setiap tahun..kadang2 sian tengok mak buat kuih tat ni sbb xnk hampa kn permintaan org ramai..


Aku tau ade dikalangan keng kawan dah ade buat kuih raya kan?mesti mcm2 jenis korang buat kn??best nye..aku balik ni baru plan nak buat..tu pun pulun kami adik beradik je..Aku pun dah plan baik nye..nak buat kek kukus yang baru belajar dari akak sebelah rumah..belum try2 lagi..huhuhu

Ok la..aku bnyak nk n3 sebenar nye..tp xleh nk n3 gambar sbb aku xambik ape2 gambar sgt..huhuhu

0 ulasan:

Post a Comment