Jom Click Nuff!!

Followers

Thursday, April 15, 2010

~Bagan Serai & Penang~

Salam semua..he..xtau nk sembang ape dah..badan semakin penat..mate ni lak macam xcukup tido..Tengah2 melayan ngantuk ni aku bukak picture folder..alamak..lupe sebenar nye nak update pasal ni..walaupun dah basi aku tetap nk citer gak..

Time raya cina bulan 2 lps aku plan nak rehat je kat rmh..almaklum la baru balik dari Sabah..nak berjalan pun xde mood memandangkan aku tak berapa larat nak berjalan..sekali angah aku mesej ajak datang rumah dia..nak bawak kami adik beradik berjalan kate nye..hm..aku pun tanye2 la kt Along & mak..tapi mak xnak gi..mak cakap abah keje..so xnak tinggal kan abah sengsorang..baghuih mak aku nih..

So plan best la aku ngan Along ajak laki masing2 tuk bertolak ke rumah Angah.14/2/2010 tu kami bertolak dalam petang..Sebelum trus ke Bagan Serai, kami ke Sungkai rmh pakcik yg wat kenduri..Lepas tu trus gi..sampai pun agak malam gak..badan aku sememang nye penat sgt..so ape lagi..tido je la malam tu..xg mne pun..

15/2/2010~Esok nye baru plan nak gi Penang..pekena nasi kandar Penang...huhuhu..1st time gak aku merasa..kat Puchong mane dapat nih beb..



Lepas makan kami gi jalan2 kat shoping compleks je..xde pun plan nk gi mne..berdukung kan si Qayum sampai lenguh badan..terlupa bawak stroller nye..adoi..


Walau pun dalam keadaan loya2..tapi bab makan memang aku xleh nak kawal dah..so Angah beli donat,aku yang mengerja kan nye..huhuhu

Semua dah xlarat nak dukung Qayum yang bukan je dah tambah berat badan,tapi air liur nye akan melekat kat baju..he..ape lagi..bile si ibu2 ni singgah kat kawasan baby, Along & laki nye terus beli beg dukung baby..kelakar lak bile Abg Mali dukung Qayum mcm nih..


Qayum tetap wat muke xbersalah nye..suke je nengok nye ye???


Bile penat berjalan mengikut kaki2 shoping si ibu2 ni,aku ajak hubby lepak kat luar tempat duduk..xlarat nak berjalan..sekali nampak permainan kanak2 ni..ajak la ank2 sedara main sementara si bapak2 mencuba kerusi urut yang xleh nak urut tu..hahahaha..

Kelakar bile Yaya naik gajah pink nih..ingt kan hayun2 rendah je..Along ni pun letak la Qayum yang xpandai duduk lagi ni sebelah Yaya,sekali xsemena2 gajah pink ni naik tinggi lak..menjerit2 si ibu2 ni bile nak pegang Qayum dah xsampai..aku bantai gelak je nengok nye...


Last2 letak Qayum dalam kereta ni je..tapi xmsukkan duit..kang xpasal2 naik ke atas lagi..Qayum pun macam muke xde perasaan je..


Macam2 yang diaorg nak bagi Qayum try main..sedang kan bukan boleh budak tu duduk pun..kakak Yaya gak la yang kene control Qayum..he..sian Yaya..

Yang penting Qayum memang suke tengok bapak dia beraksi dari merasa duk main permainan..tengok muke suke Qayum tu bile Abg Mali nak ambil gambar nye..he..


Setelah penat kami berjalan, Abg Kerol ajak lepak minum kat kawasan tepi pantai nih..hm..tempat cantik..makanan pun segar2 dari laut..tapi kami xmakan pun..kenyang lagi..jadi kami semua minum je la...

Aku order minum air bandung kaw nih..memang sedap..sampai semunya terliur melihat nye..hahaha..tapi xsempat rase pun..korang tengok la ape jadi kat air aku tu..

Si kakak ni yang minum...terpaksa la aku order yang lain..tapi dah lain lak rase nye..hampeh...
Suasana agak panas sebab dah petang..tengok matahari terbenam je la..

Balik tu memang penat..sok dah siap2 nak balik ke Slim..hubby xbanyak cuti yg dia ambik tuk raya cina ni..aku keje ngan company cina memng dapat cuti seminggu...so layan je la aksi2 sebelum kami bertolak balik...






Paling penat si kecik & kakak ni bergambar..rumah angah memang panas sebab berdekatan dengan laut..jadi kakak xpakai baju kat rumah..tengok je la aksi si kakak ni..sayang sgt kat Qayum..Angah lak time ni dah 9 bulan..tapi kalau bab berjalan,bagi je kat dia...aku xlarat kalau berjalan dgn dia..huhuhu

Sampai je kat Slim,menangis gak la aku tahan sakit pinggang ni..nak urut hubby xbagi..disebabkan jem dari bagan datuk sampai ke sungkai..memang seksa...

P/S :- Sori la..dah terlalu lapuk sgt citer ni..aku pun dah banyak lupe tentang raya cine ni..check2 kat draf ade tertinggal lak..ade lagi cter nye..nnt aku masukkan lagi ye..huhuhu

0 ulasan:

Post a Comment