Jom Click Nuff!!

Followers

Friday, February 5, 2010

~Kak Ana Masuk ICU~

Salam semua..agak dah lame aku tak menceritakan ape2 dalam blog ni..semenjak tau preggy ni,memang agak dan tersangat malas nak bukak blog...jadi malas 5 6 kali ganda lak..xtau la knp..bukan xde cerita..teramat bnyak cerita..tapi entah la knp..rse xnak bukak blog lagi berkobar2 lak..huhuhu

Pada 2/2/2010 aku terima 1 msj dari kawan yang dulu nye pernah jadi rakan sekerja aku sewaktu mula-mula aku keje kat Puchong ni..Kak Ana masuk ICU sebab sesak nafas...Terus aku ambik no wad dan katil..balik dari keje aku terus ajak hubby ke Hospital Serdang..Tak berapa jauh dari rumah..kalau hubby yg drive,makan mase selama 15minit je..


Sampai2 je kat wad dan aku terus cari katil yg dimaksudkan..betul2 mengejutkan aku bile tengok Kak Ana dah macam di pam-pam badan nye..bile ditanya, rupe nye dari 31hb Jan lagi Kak Ana kene tahan kat wad..so dah berpuluh2 botol air yang dimasukkan ke dalam badan..suara pun sampai xterkeluar dari anak tekak..makan pun xlarat kate nye..sian aku tengok..dah la mengandung 5 bulan..terseksa mak dan anak..


Bila ditanya ape cerita sebenar nye..Kak Ana dgn payah nye menceritakan yang dia dah 2 minggu jaga anak dia yg sulung kat wad sebab demam panas..bila time 31hb nak kuar wad,tiba2 dia sesak nafas kat lobi hospital disebab kan makan ubat demam sebab Kak Ana dah terasa nak demam time tu..Rupe nye ubat tu xsesuai dgn dia..Sian Kak Ana..dia cakap time tu dah nazak rase nye..jantung baby lak berhenti dgn tiba2..keadaan pun dah jadi kelam kabut bila doktor nak gugur kan anak dalam kandungan sebab nak selamatkan nyawa mak dulu..


Memang panjang umur baby bile Kak Ana dalam mamai2 sesak nafas tu sempat mencelah kate xnak gugur kan..

Time aku datang ptg tu,Kak Ana baru dipindahkan ke wad biasa..hm..pada pendapat aku la..ni mesti kecuaian pihak hospital sebab bagi ubat xperiksa betul2 walaupun diaorg tahu itu ibu mengandung..bila dah jadi macam ni baru nak kelam kabut..dan yang paling perit nye bukan diaorg yang tanggung seksa sakit tu..pesakit jugak yang menanggung ats kecuaian mereka sendiri..harap2 aku dapat jauhkan la dari semua tu..amin..

0 ulasan:

Post a Comment