Jom Click Nuff!!

Followers

Wednesday, June 16, 2010

~Turun Darah-34 minggu~

Salam semua kawan2..dah lama aku xupdate ape2 dlm blog..semua nye gara2 aku kene tahan selama seminggu..dari 7/6/2010 sehingga 13/6/2010..

He..mesti ramai kawan2 terkejut kan??jgn kate kawan2 blog, kawan2 dlm FB pun mcm tu gak..mne x nye..elok jmp kawan2 hari Sabtu, hari Isnin dah masuk wad...kebnyakkan yang aku dapat mesej bertanyakan dah bersalin ke belum..kelakar lak rase nye..

Ahad malam tu (6/6/2010) aku kemas dapur..entah kenapa terlebih rajin..sebenarnye dah lama aku nak kemas barang2 kawin yg disusun dalam kotak..rimas rasenye nengok semua xberusik..jadi kebetulan penyakit rajin aku datang malam tu..sampai panjat2 almari dapur tu aku kemas..hubby xperasan sebab kusyuk sgt tengok Dragon Ball..malas nk usik time dia layan citer kegemaran dia tu..

Bile dah siap kemas, aku ajak hubby masuk tidur..tu pun payah sebab still nak hbs kan cd 1..adoi..xsangka lak malam u aku sakit sgt2 perut..anak pun xduduk diam..lagi aku sakit perut,lagi dia kuat bergerak..sampai xtido malam aku dibuat nye..esok pagi2 aku bangun terlebih awal..lepas hubby g keje, aku just baring je..maklum la..perut sakit lagi..

Tibe2 hubby call bagi tau motor nye rosak..kebetulan depan klinik kerajaan..aku pun terus gi teman hubby..time hubby ajak g sarapan, tetibe perut aku sakit balik..elok kami gi balik ke kedai motor, aku terus ke klinik wat checkup kenapa sakit..aku pun bukan tau ape kebende sakit2 ni..

Sampai kat klinik & wat checkup, terus doktor mintak aku dirujuk ke Hospital Serdang..Terkejut sgt..dah la xprepair ape kebende lagi..siap kene hantar dgn ambulans lagi..terhuyung hayang aku dlm van tu..dalam hati dah risau sgt..knp la leh jadi mcm ni..nak beranak dh ke aku ni..mcm2 aku pk..hubby nk gi keje pun xjadi...

Sampai kat Serdang, macam2 diaorg check..pintu rahim,ambil darah,check air kencing..sampai hilang air yg aku dh bg..kene wat lagi 1..menyampah betul..nak tunggu ujian tu pun dah makan masa 2 jam..aku siap kuar makan ngan hubby lagi..sampai pukul 6.30pm diaorg suruh balik..sakit tul hati..

Sampai rumah, aku rasa lain je..time nak mandi baru perasan darah keluar..hubby terus bawak ke Hospital Putrajaya..sampai dlm pukul 11pm, bile dah checkup, pukul 2am aku kene tahan pasal dh bukak dlm 2cm..pening kple aku..so aku duk dlm wad sampai hari Ahad..


Sedih sangat kene tinggal dalam wad..terasa nak balik kampung je time nih..hubby pun xtido malam sepanjang aku ditahan..bile hubby datang melawat, dia lak yg berdengkur..huhuhu...sian hubby...

Doktor ade cadangkan supaya aku bersalin awal..scan pun baby dalam 2.3kg..tapi bile pakar datang melawat, dia xbagi aku bersalin awal..sebab dia cakap dia dapat rasa anak aku dalam 1.8 - 2kg sahaja..aku pun jadi risau..so sepanjang ditahan dalam wad, aku diberi suntikan & ubat tuk tahan dari bersalin xcukup bulan..

Memang agak boring duk dalam wad..tapi puas hati dari segi layanan & makanan nye..nasi xlembik & lauk pun memuaskan..aku makan & tido je dalam wad..xtau nak buat ape..lame2 hubby cakap pipi & tengkuk aku dah nampak berlipat dengan isi..hehehehe..tembam la konon..


Mak datang time 2hari selepas aku dalam wad..sian kat mak..berulang dari Slim ke Putrajaya..suruh tido rumah mak xnak..hari Jumaat mak ade datang dengan Acik Kasim,Maksu & Along..elok lepas mak balik, aku tumpah darah lagi..malam tu kene check lagi..penat gak sbb kul 12am baru doktor panggil tuk check pintu rahim & scan..ank aku memang xsampai 2kg..sian anak ibu...xpe..senang ibu nak bersalin nanti..

Sabtu malam tu aku dah menangis nak balik..kebetulan hubby datang hantar kan teo suam..lagi la aku menangis nak ikut balik..sian hubby..xsenang hati tengok keadaan aku..

Tapi Ahad pagi2 aku dapat berita baik yang aku boleh balik hari tu..hehehe..terus kol hubby mintak ambik aku..tp hubby sampai lambat..so lambat la aku kuar..sekali aku terasa sakit tekak & rase nak demam..terus doktor nak tahan blik..laju je aku mintak mc tuk rehat kat rumah je..rase xsanggup lak kene tahan lama2 kat wad..boring dah tahap kepala...

Rase bebas sangat dapat sampai rumah..tapi yang xbest nye, rumah mcm tongkang pecah..baru seminggu aku tinggal kan rumah..kalau sebulan 2 mcm mana la...hehehe..

P/S:- Terima kasih pada kawan2 yang sudi bertanyakan khabar & xlupe yang sudi datang melawat sepanjang aku ditahan wad..terima kasih....

0 ulasan:

Post a Comment