Jom Click Nuff!!

Followers

Monday, May 31, 2010

~Persiapan Akhir Barangan Baby~

Salam semua..

Rase xsabar nak menimang cahaya mata..Jantina dah tau..tengok baby pun sihat je..tinggal lagi sebulan je..insyaallah kalau semuanye xde masalah, aku dijangka bersalin pada 18/7/2010.

Sebelum ni aku xde prepair ape2 barangan baby..memang xtau menahu pun nak prepair ape..Last2 aku tanye2 kat org yang baru dapat anak & yang dah ade ank 4 5 org..Ade banyak info yang aku dapat dari buku gak..jenis kain tuk baby, barangan baby jenis mcm mne..dan macam2 lagi la..

So pada 25/5/2010 hubby ajak gi beli barang baby..Sebelum ni kami just tengok2 kat kedai je..selain barangan ni berjenama dan mahal seperti anak ku dan babyland, kami tengok gak kat kedai2 biasa yang lebih murah..mak aku cakap jgn beli baju banyak2. kang budak cepat besar..aku pun iya kan je la..

Kami pergi ke gedung barangan baby kat sebelah Tesco Puchong..harga boleh tahan gak..tapi senang bagi aku sebab semua nye ade kat situ..so xpayah nak mencari merata2 lagi..hehehe

So hubby keluarkan senarai nak beli barangan baby..siap print kat internet lagi..memang berteknologi betul my hubby ni..aku pun xwat senarai mcm tu..huhuhu..

Nak dekat 3 jam aku duk membelek barangan baby nih..siap beli semua sekali macam tilam, kain lampin, botol susu, krim badan, sabun, losyen, dan macam2 la..habis pun nak dekat RM400 malam tu..huh..aku shoping barang aku pun baru RM200 sebulan..ni tuk baby dah RM400..Belum baby kuar lagi..

Time aku balik kg minggu lepas, hubby dah bawak gi daftar tuk bersalin kat Klinik Bakti Tg Malim..Khas klinik yg menawarkan tempat bersalin. Aku dengar servis nye memang terbaik la..so nak mencuba gak..hubby xkisah kalau nak bersalin kat swasta..dia lagi nak aku bersalin kat swasta..betul kate dia, ape salahnye berhabis sikit tuk mendapatkan 1 nyawa yang kite pertarungkan hingga hujung nyawa..betul x?

Tapi aku xkisah..bersalin kat mana2 pun kalau baby & ibu selamat & sihat, aku xkisah..tapi mesti nak yang terbaik buat cahaya mata aku nih..he..memang aku xsabar sangat nak tengok muka anak aku yang dikatakan pemalu oleh doktor Siti..mana xnye, setiap kali scan, ade je gaya yang dia xbg tengok muke nye..tutup muka la, pusing ke belakang la..mcm2 gaya yg dibuat..

Ok la..aku nak balik jenguk hubby yg baru sampai rumah dari kursus..dah 5 hari x jumpa beb..he..da...

2 ulasan:

umi_e said...

Salam... semoga semuanya akan selamat...

* tarikh jangkaan lahir itu sama dengan tarikh lahir hubby akak ;)

Naurah Napiha said...

To Umi:- Salam..hai kak..lame xdengar kabar kan??doa2 la semua nye selamat..ye ke?mintak2 la dpt tarikh tu..leh sme ngan hubby akak ye??

Post a Comment