Jom Click Nuff!!

Followers

Tuesday, March 16, 2010

~Ketakutan Menjadi Kenyataan~


Baru aku cakap takut2 nak bawak kete yang belum tentu dah ok ke x..sekali betul2 jadi kenyataan..tapi masalah nye hubby xde kat sini..dia outstation kat Ipoh 3 hari..memang mengada2 tul kete ni..time2 hubby xde,time tu ko nak wat hal..

Semalam (16/3/10) aku hbs keje pukul 7.30pm..tu pun memang aku dah xlarat sangat. Pikir nak balik rumah tido awal je..sampai2 rumah bru teringat handphone tertinggal kat ofis..hish mane leh dibiarkan..kang malam2 hubby nak kol rindu macam mane lak?

Terus ajak Jebat teman kan ke ofis & kami terus gi makan..maklum la..nak masak pun xleh pasal xtukar gas dapur lagi..huhuhu..

Elok hbs makan,kami nak beransur,sekali start kete xleh nak start...adoi..wat hal lagi..terus kol hubby..hati memang dah panas pasal mintak hubby tukar bateri sebelum dia outstation,tapi xnk dgr..bile hubby dgr kete xleh start lagi,kelam kabut..awak tu kat Ipoh..macam mne nak turun??ei...geram nye!!!

Kebetulan Jebat ngah msj dengan membe kg yg duk kat kawasan Puchong Perdana tempat kami lepak makan, trus mintak tolong kat membe tu..dia datang bawakkan jumper tuk cas bateri sementara..bile dah start je kete,trus bawak gi ofis aku yang kebetulan bersebelahan dgn bengkel kereta..Aku tinggal kan je kete kat situ..Tawakal je la..

Lepas belanja membe makan, dia hantarkan kami balik..badan aku memang dah penat sangat..tak larat sampai mengeletar kaki..hati panas ni aku biarkan saje..sampai rumah pun dah pukul 12am..penat sangat2..

17/3/10 ~ Bangun dari tidur dalam pukul 6 am trus bersiap nak gi keje..Tumpang membe semalam punye pasal la kene bangun awal..kalau tak time ni aku meringkuk dalam selimut lagi..ni ditambahkan pulak malam tadi xdpt tido sebab perut senak semacam..pagi2 bangun je kaki kejang 2-2..adoi..mcm2 masalah bile hubby xde..

Pukul 7.30am aku dah sampai ofis..semua terkejut tengok aku sampai awal sebab aku la paling lambat sekali diantara mereka kalau datng ofis pagi2 ni..huhuhu

Tunggu bengkel bawah ni bukak sempat gak aku pekene nasi lemak & kuih kat restoran depan..kalau x aku selalu beli nasi lemak kat tempat lain..ni dah xde transport, macam mane nak gi beli jauh2..

Pukul 10am baru bengkel tu bukak..ha..bagus2..aku terus suruh dia tukar bateri.ok la..kene dalam RM160 termasuk servis charge..nasib baik hubby dah siap bagi duit tuk tukar bateri..kalau x satu hal aku nak gi kuarkan duit lak...haru...

Bile jadi macam ni memang tensen sangat2..lagi2 melibat kan kereta yg kite pakai ke hulu hilir..rase cam patah kaki lak kalau kete jadi ape2 sampai xleh jalan..so lepas ni kene beringat..kalau pomen kate tukar tu,jgn la tangguh..terus tukar..kang nk gi keje pun xdapat...huhuhu

0 ulasan:

Post a Comment