Jom Click Nuff!!

Followers

Monday, March 15, 2010

~Kete wat hal lak!!~

Salam semua...
Aku rase lps 1-1 masalah dtg menimpa ni..klu xkuar duit xpe gak...ni hujung2 bulan nk kne kuar duit setelkan masalah...atoi...

14/3/2009 ~ Pagi2 lagi aku dah siap sedia study sebab ade mid tem petang tu..nasib pagi kelas dibatalkan..jadi boleh la study bagai nak rak last minit nih..huhuhu..
Pukul 2.30pm aku gi kelas dgn dihantar oleh adik laki aku iaitu Jebat..sebab hubby masuk ofis..dah la gas hbs kt rmh..xsempat nk makan..jadi aku suruh Jebat tunggu aku kat kantin supaya dia boleh makan lunch sekali..

Elok lepas hbs exam, Eijan ajak datang rumah mak mertua dia sambut birthday ank sedara dia kat Sg Buluh..aku pun ok la..rezeki jangan ditolak..memandangkan kelas pun habis awal, gas kat rumah pun dah hbs, aku on kn je...

Sampai rumah Eijan, aku & Jebat terus makan..siap ade kek lagi..nasib dah xramai org sebab time tu pun dah pukul 5pm..majlis start tengah hari..sedap bile makan kari daging kambing ni..siap Eijan tapaukan tuk hubby lagi..memang pandai family mak mertua dia masak..

Bile dah habis makan, kami pun nak balik la..

Time nak blik tu tetibe kete xleh start..jantung aku dah berdegup lain macam..aku terus call hubby..rupe nye bateri dah nak kne tukar..adoi..kenapa la awal2 bulan ari tu xmau tukar siap..sekarang x menyusahkan mak buyung ni ke..nasib kete wat hal kat kawasan rumah mak mertua Eijan lagi..kalau tengah jalan nak harap kan sape..

Jadi si teruna dan si bapak mertua Eijan dgn berbesar hati menolong tolak dan start kan la..nasib kawasan berbukit..lepas tolak ke bawah, kene tolak balik ke atas..ade la dalam 3 kali...huhuhu..haru..





Akhir nya berjaya gak dihidupkan enjin kete tu..ape lagi..terus kami balik Puchong..Tak berani nak singgah mane dah sebab kalau mati kan je enjin kete,maka kete xkan dpt dihidupkan kembali..time tu nak harapkan sape lak???

Sampai kat rmh, mati kn enjin terus xleh hdup dah..tunggu hubby balik wat pomen kat depan rmh..betul tekaan aku..dia blik bawak air bateri tuk support sampai hujung bulan ni je..dapat gaji minggu depan baru tukar kate nye..bukan xde duit langsung,tapi ade bnyak kegunaan tuk bende lain..lagi2 kene standby tuk mak buyung yg semakin lame semakin bnyak makan ni..huhuhu

So aku gi kje dengan takut2 la bawak kete..harap2 xkan wat hal la tengah jalan..kang nak mintak tolong sape?dah la minggu ni hubby outstation 3 hari..huhuhu...minggu lps bru blik dari Melaka..ni gi lagi ke Ipoh lak..Nasib ade Jebat leh aku buli2 jadi driver..he..jgn mare...

0 ulasan:

Post a Comment