Jom Click Nuff!!

Followers

Monday, August 24, 2009

~1st Day Berpuasa~

Salam semua...
Rasa nye masih belum terlambat lagi tuk aku ucapkan SELAMAT BERPUASA kepada keng kawan semua..

Mesti masing2 mula plan nk masak ape setiap hari sebab dah sehari berpuasa, mesti la nk berbuka dengan yang tersayang dihidangkan oleh menu-menu yang menambat selera..xgitu???

Aku??Aku pun macam keng kawan gak..bile 1st day puasa ni,aku nk masak special skit la..lagi pun ni la kali pertama bukak puasa dengan orang tersayang...OOOpppssss!!!sori la hubby..dinda kene pergi kelas..nampaknya hubby kene berbuka seng sorang la..sian hubby..nak buat macam mana..dinda menyahut seruan kerajaan..hehehehe

Ok..menu masakan aku tuk 1st day puasa ni agak special skit..NASI LEMAK MAK PAH..

Jangan xtau..nasi lemak ni hubby yang masakan..aku cume sedia kan sambal dan lauk lain..

~Lauk pauk yang aku sedia kan tuk Nasi Lemak~

~1st time buat sambal nasi lemak..memng terangkat..hubby pun suke..~
~Special dari hubby~

Tuk pengetahuan keng kawan,hubby memng suke masak bende yg special2 ni..lagi2 nasi tomato,spegeti atau nasi briani..klu kami boring dgn lauk2 biase ni,kami tukar la menu.sekali sekala je..bukan selalu..

Ok la..berbalik pada berbuka ni, aku ade kelas dri kul 2.30pm smpai 9pm..kelas aku dah sedia maklum ngan keng kawan setiap hari Sbtu dan Ahad..kejap2 aku mesej hubby tnye kan dia buat ape..harapkan badan je dalam kelas,tp pikiran kat rumah..ditambahkan pula kami tak belajar sangat sebab ade ujian tuk 3 paper...1 paper hari ahad..entah la..half2 je leh jawap..

Aku bawak bekal berbuka tuk Eijan dan Kak Nora..xsabar depa 2 org ni nk makan..lagi2 lauk kegemaran Eijan ade iaitu ayam goreng..bile dah berkawan dengan Eijan ni,dengan kami berdua sekarang pun dah suke mkn lauk ayam..

Aku ni xsuke makan klu xdengar dulu komen dari org yg merasa..bile org pertama yg sua dlm mulut (Kak Nora) aku terus tnye..
"Sedap ke kak??!!" Berkerut2 muke Kak Nora(Konon menghayati sgt la nasi lemak & sambal tu)..pastu terhangguk2 kepala nye..hehehe..sedap la tu..Baru la aku yg try lak..Ha!!!OK!!!

Ha...sedap2..he..angkat bakul sendiri..Balik dari kelas, tuhan je tau betapa penat nye aku..tu pon xleh nak rehat lagi..aku ke dapur tengok nasi lemak bnyak lagi..tp sambal dah hbs..hubby ratah..kate nye sedap..tu la klu sekali buat memang menjadi..aku pon sedia kan tuk buat kali ke-2 tuk sambal..Kali ni aku buat sambal ikan bilis petai..tp agak xmenjadi mcm 1st time buat sbb cili kering yg hubby beli lain sikit..jenis pedas nye..pstu hubby terblender halus sgt..hehehe

Ok la..asal leh makan..hubby pun xkomplen..hehehe..xsabar nak raya dgn org tersayang nih..hehehehe







3 ulasan:

Unknown said...

wah best yerk dik, pandai yerk hubby die masak nasi lemak.. beruntung yerk..

FaHaNa's BloG said...

bagus bagus mari kite masak memasak hehehe

Naurah Napiha said...

To Eijam's Family:-
Akak..jgn puji lebih2..kang suke dia..dia dh biasa masak besar sbb keluarga dia memng ramai..so selalu dai yg ajar masak & tukang rase nye..he..

To Kak Hana:-
Haah..banyak belajar dari blog akak gak..he..

Post a Comment