Jom Click Nuff!!

Followers

Wednesday, August 26, 2009

~Jaya Jusco Blackout~

Salam semua..

Wa..lame betul aku x update ape yg patut aku update nih..Semu nye gara2 internet kt ofis aku ni wat hal..klu nk update kat rumah memng xdpt la..sbb aku blik nk masak,kms rumah,basuh baju,angkat kain,mcm2 lagi la..penat wooo...

Aku lupe nk cite time sebelum puasa tu..20/8/2009 petang,aku dpt mesej dari kawan lama aku..Syam Syidar..Dia ni kawan baik aku time aku belajar kat Poli Tg Malim..Dia nk jmp sbb nk ajak main bowling..ok gak..dah berapa lama aku xmain bowling ni sbb xde geng..kebbetulan dia memng ngah mencari geng nk main..he..aku ok je...

Kami janji pukul 9 kat Jusco IOI..tepat kul 9pm aku & hubby dah terpacak kat parking kete kawasan JJ tu..sekali.."PUP!!" Terpadam la lampu 1 bangunan JJ nih..terkejut aku..aku tengok jam baru kul 9..xkn dah tutup..sbb selalu nye kul 11pm pun belum tentu tutup lagi..

~Keadaan Jusco di luar..tengah ujan time nih~
~Keadaan Jusco didalam..Banyak kedai tutup awal sbb blackout nih~

Aku kol membe aku nih..dia dah tunggu kat dalam tempat main bowling dah..dia pon tunggu lampu idup gak..aku g la jmp dia..mcm mne nk main nih??

Bile semua geng dah sampai dan kiteorang memperkenalkn diri masing2 (semua nye aku xknl sbb tu geng Syam..bukan aku) kiteorg g kt kaunter tuk tempah line..Sekali org kt situ suruh tunggu jap sbb kemungkinan dalam kul 10pm ade game..alamak!!!Tunggu lagi..

Kiteorg pilih pot hujung tuk lepak2 & sembang2 dgn kenalan baru..klu campur hubby ade 2 org laki dan 4 pompuan..cukup tuk 2 team main..he..

Tengah2 tunggu tu, sekali lagi blackuot..Fuh..bergelap gulita la kami kt dalam..aku ni dah la penakut..tambah2 tengah2 gelap..tetibe naik la bulu rome aku..terus aku tarik tangan hubby yang dah sama macam tangan teddy bear kt rmh aku tu..hehehe..hubby senyum je sbb dia tau aku ni seorg yg penakut sekali..sorry sayang..wa nmpak je brutal dari luar..dalam tetap maintain ayu..huhuhu..

~Tunggu dlm bergelap..Masing2 xtau nk buat ape..hajat xsampai~

Kene la tunggu lagi..siap hubby jeling2 kt aku bg isyarat sampai kul brp nk tunggu..aku lak wat muke seposen je la..memng wat2 xpaham nye..hehehe..hubby xnak g sgt sbb aku ngan demam time nih..tp aku saje nk jmp membe2..biar membe2 kne penyakit aku nih..jahat nye!!!

Time kul 10pm tu tettibe Jebat call aku mintak ambik kt Pudu sbb ketinggalan bas ke Tg Malim..aku yang belum mula main ni terpaksa la mintak diri tuk ambik adik yang tau2 je aku baru nk enjoy nih..hampeh nye Jebat..Suke kacau daun tul mamat nih..

Dalam perjalanan nk ambik tu,aku siap singgah beli barang dapur lagi..Bile Jebat tnye kat mana..aku cakap.."On The Way!!!!!"..sedang kan aku ngah sibuk mencari barang..hahahaha..lantak kamu..sape suruh kacau daun..

Dalam kul 12am baru smpai Pudu..dia siap melantak kat KFC lagi..rugi aku xmsj awal2 suruh tapau kn tuk aku..menyesal2..dah la xdpt main bowling..ni xdpt mkn KFC lak..Tensen nye!!!!

PS :- Sebelum ni, JJ ni pernah banjir..aku xingat tahun bile..yang aku ingat aku & hubby belum tunang lagi..kami jmp kawan kat sane..kebetulan kami lepak2 kat luar sementara tunggu hujan berhenti..time tu hujan memng lebat sgt..1st time tengok dgn mata kpla sendiri JJ di tenggelami air..xla dalam sgt..tp kete kancil kat parking kete bawah tenggelam separuh..bayang kan la keadaan time tuh..teramat kelam kabut..time tu xpakai fon kemera lagi..he..so xde bukti la...

0 ulasan:

Post a Comment