Jom Click Nuff!!

Followers

Tuesday, August 4, 2009

~Mesin Basuh Baru~

Hehehe..smbungan selepas g PC Fair tuh aku ajak hubby g tengok mesin basuh..gitu..best tul..xsabar nk lengkp kn rumah yg hnya tinggal 1 brg je lagi nih..lain semua aku dah lengkp kn sebelum kawin lagi..

Tu sebab la time org lain bonus g enjoy and shoping, aku lak sibuk beli peti ais,tv,lengkp kn brgan dapur supaya bile kwin xla bising kt laki kite itu,ini xlengkp..

Aku xkisah klu org ckp sepatut nye laki yg lengkp kn rumah dan menyediakn rumah..bukn perempuan..rmh sewa ni aku duduk dari bujang lagi..dah 3 tahun duk rmh ni..so sepanjang 3tahun ni la aku melengkap kn ape yg patut..tp mesin basuh aku xsempat nk beli..kebanyakan aku beli pakai cash sbb xsuke berutang..sekali je aku ambik hutang dari Courts Mammoth..fuh..xsanggup lagi dah..

So bile beli scra cash ni,kurang la beban..Hubby lak masuk rmh ni lps kawin just tambah ape yg xde..mcm astro and brg2 kecik (sebelum hubby dpt keje tetap)..Aku xpksa..sian hubby time tu gaji xseberapa..sekarang alhamdulillah..semua nya hubby dah boleh bayar..
Rezeki kawin..

~Aku ajak hubby mkn dulu bile dh smpai JJ..xtahan lapar sgt~

Lps je mkn terus ke Seng Heng..murah2 gak barg2 elektrik kt sne..mule2 kami tengok mesin basuh Toshiba..Hubby nk beli 10kg pde mule nye..tp aku ingt kn kt hubby beli bsr2 pon nk bsuh bju spe??bukn bnyak pon setakat 2org nih..hubby klu leh nk beli skli tuk 20tahun..kte nye senang..hadoi..

Hubby : "Klu beli beasr2 leh basuh toto sekali"
Aku : "Yang..besar sgt la..org nk 7kg atau 6kg je"
Hubby : "Ala..besar la ok..nnt xpayah beli dah.."
Aku :- :"Kang besar2 nk letak mane?Mane ade tempat nk letak.."

Ikut kn aku nk je ambik 6kg sbb kami basuh baju pon seminggu sekali je..time tu je bru bakul kain aku yg bersaiz kecik penuh..klu x,aku akn tunggu smpai dh penuh melimpah baru basuh..sekali basuh je..senang..jimat masa dan air..

~Hubby ngah chek ape kelebihan Toshiba..sekrg ngah pk nk beli Toshiba atau Samsung~

~Klu aku ambik yg ni mcm mne??~
Wa..memang payah nak buat pilihan..bile bincang balik ngan hubby,aku tengok Samsung lagi ok..saiz pon xbesar sgt klu nk dibndingkn ngan Toshiba..hm..dalam kepale aku ni duk pk mcm mne nk susun brg kt dapur yg sempit tuh..aduh..nk kne ubah la skit kedudukan kt dapur tuh..

Bile dah confm, laju je aku ajak hubby balik..nk kemas n punggah almari dapur..nk ubah kat tempat mne2 supaya blh masuk mesin basuh tu..aku naik pening nk ubah barg2 sbb penuh sgt kt dapur..tepi sink ade rak pinggan,tepi dinding nk msuk pintu dapur ade dapur gas pastu dinidng lain penuh dah ngan peti ais dan almari tuk brg2 kering..pening2!!

Hm..ari Isnin (3/8/2009) mesin basuh smpai kul 5.30pm..aku suruh hubby blik dulu smbut brg baru tu..hehehe..siap snap pic lagi..


~Wa....dah smpai..yea..yea..xpayah susah2 basuh pakai tangan lagi..best nye!!~

~Lps pemasangan,hubby g beli kepala paip..hubby jadi plumbing la plak~

Tengok la keadaandapur ku..dah la sempit..bertambah2 sempit dan menyakitkan mata je..Nasib hubby dah cari rmh lain..he..xsabar nk pindah..
Hbs je pemasangan paip,hubby terus kutip kain2 kotor (sepanjang kawin xpernah lak kutip kain kotor) tuk test basuh mesin baru..hbs semua disumbat nye..tuala,seluar,baju baik kecik & besar..pstu siap tunggu smpai hbs..he..lawak..Xcited sgt mesin basuh baru..lme2 boring la..


PS :- Xsabar nak pindah rumah teres sbb skrg duk rmh flat je..tingkat 5..penat nk mendaki..klu pindah ni nk design rmh sikit biar selesa..sekarang ni takat duk ber2 boleh la..klu dah ade yg 3 4?? kne la design bg selesa.Nasib keje company designer..


0 ulasan:

Post a Comment