Jom Click Nuff!!

Followers

Monday, November 16, 2009

~Jumaat - Kuantan~

13/11/2009 ~ Jumaat lepas aku cuti sesaje..fuh..bukan sesaje mengatal pun nak cuti..tapi ambik barang2 Jebat kat Kuantan..Ditemani oleh Jemi(Adik no 4) & Anis(Sepupu), kami bertolak pukul 10am dari Puchong..Bukan senang nak gerak ank teruna pagi2..Agak menyusahkan..semuanye gara2 xtido 1mlm..diaorg ni memng pantang berjumpe..entah mne2 bawak kete aku mlm tu sampai on the way ke Kuantan tu mcm2 cite yg diaorg citer kan..sampai nak pecah perut aku gelak..Biar la diaorg kuar..biase la budak lelaki..


Fuh..sakit pinggang aku duk dlm kete..nak tido pun xselesa..sampai kat Genting Sepah pun dah kul 1pm..ape lagi..cari soru la..aku tempah bubur ayam McD..he..Jebat nak belanje..jgn la memilih sgt..McD pun jadi la..smpai kt perhentian Genting Sepah tu, kami soru dulu...Tapi Jemi lak xmkn McD..dia nye tekak emmng lain dari yg lain..semua xmkn..pengeli sgt..kate nye roti beger McD tu xmasak la..Ayam xsedap la..paling dia xsuke chease..fuh..cerewet!!!



Bile dah sampai Kuantan,aku ape lagi..terus ajak ke Teluk Chempedak la..tapi diaorg xsetuju..mentang2 la laki aku xde..korang buli aku ye??Kami kene kejar masa..kalu boleh nak sampai Puchong secepat yg mungkin..mane x nye..sok hari Sabtu aku ade kelas..kang xpasl2 ponteng lak kang..dah la aku ni xleh ponteng dah..kang xleh ambik exam final..huhuhu

Lepas ambil barang2 Jebat kat rmh sewa dia,dia gi jmp penyelia tempat dia belajar tuk ambik baju Cheff nye..dia ni pun dah brp kli ponteng kelas..kate nye kelas xbnyak pun..setakat 3 kelas dlm seminggu..rumah memng xselesa..tu sebab la selalu balik kg..kadang2 duk rmh aku sampai seminggu xnk balik Kuantan..macam kene pakse je duk Kuantan tu...



Xpe la..sekarang dah hbs pun 3 bulan belajar kt IKIP Utama Kuantan..sekejap je..dah nak jadi Cheff kat Pulau Langkawi..xsia2 la dia belajar walaupun mcm2 dugaan..dari segi wang perbelanjaan sehingga lah dugaan rmh sewa dan pelajaran..memng cukup mencabar duk kat Kuantan..taraf hidup kat sini mcm bandar..malah lagi tinggi dari K.L..xsangka kan?nmpk mcm pekan biase je..tapi taraf hidup lebih tinggi dari K.L..

Dapat gak aku berjalan sebelum balik tu..Jebat bawak gak la aku tengok2 kediaman sultan Pahang ni..


Bile dah naik ke petang,ape lagi..masing2 cari tempat makan..mne xnye..dah kul 4pm pun belum makan nasi lagi..Jemi dah xtahan lak..perut nye dah masuk angin , so xmkn nasi la dia..kiteorg je yg hentam makn nasi & bihun sup..lantak la..sedap xsedap,ngap je!!!

On the way balik ke K.L,Kami singgah sekali lagi kat Genting Sepah..Jemi dah xtahan sebab xmakan dari pagi..time tu pun dah kul 8pm..berhenti jap tunggu jemi makan..korang tau berapa nasi + Lauk yg sedikit kat sne?RM5.70..wa..betul2 cekik darah tul..

Sampai je kat K.L tuk hantar Anis sbb last minit dia ckp ade hal, Kami terus ke Slim River tuk hantar jemi lak..best gak dapat blik Slim bile dah berapa lama xbalik..huhuhu..sampai Slim pun dah kul 12am..mengantuk sgt..tapi sempat menyembang dgn Along & kacau Damia..huhuhu..windu beb..

Best nye dapat blik sekali sekala nih..

0 ulasan:

Post a Comment