Jom Click Nuff!!

Followers

Sunday, November 8, 2009

~Layan Kerenah Jebat~

9/11/2009 ~ Dah 5 hari hubby xde..sedih gak bile ditinggalkan sorang2 mcm ni..tapi sedikit terubat bile adik aku yg belajar kat IKIP Kuantan dtg lepak rumah aku sebelum hubby gi kursus..jadi peneman sementara je la..Hari ni malam kne hantar balik..tu pun dia ckp xnak balik ikut kan hati dia..

Aku xkisah..tapi iye la..sian lak dia sengsorang kat rmh..aku dah la buzy..siang keje sampai kul 6pm, balik dari keje wat part time lak..aku ke ofis lagi 1..Sabtu & Ahad aku ade kelas..penat memng la penat..tapi bile adik dtg ni kene la kurangkan keluar rmh..

Hari Jumaat lps aku & Jebat gi Mydin..disebabkan adik aku ni agak gile dgn filem2 hindustan & tamil,kene ketuk gak aku sebab layankan kerenah dia dgn cd2 nih..Lps beli cd,trus ajak balik sbb aku ni tengah penat sgt..ingt nak tido awal..tapi duk layan lak citer Upin & Ipin..kelakar gile..xpuas tengok nye..

Hari Sabtu lak aku ade kelas..dari tengah hari sampai pukul 9pm..Malam tu oral BI..kene interview dalam BI..memng kelakar tengok budak2 kelas aku termasuk la aku nih buat preparation tuk soalan2 yg akan ditnya oleh pensyarah aku jap lagi..aku lak memng last minit tengok soalan n rangka jawapan..hehehe...


Bile turn aku & membe aku dah hbs,kami pun xtunggu lama la..trus angkat kaki blah..xsabar nak balik rumah..Kebetulan lak Ahad kelas dibatalkan..ape lagi..terus chow balik..On the way nak sampai rmh, tepi jalan kat kedai tu aku nmpak van steamboad masih bukak..ape lagi terus call adik ajak gi makan..huhuhu..

Ingat kan sedap sangat la..sebab aku tengok kat van tu punye la ramai pelanggan..time2 dah nak tutup baru aku sampai..semunye gara2 tunggu Jebat bersiap mengalahkan pompuan..tapi serabai gak..

Last2 aku yg perabih kn sorang..dia mkn sikit je..mule2 dia yg pilih bukan main..sampai penuh 1 pinggan tu..tengok2 aku yg kne hbs kn sorang2..hantu tul!!!

~Muke cam tahan pedas je~
Elok aku hbs makan,hujan pun turun..laju je la aku hbs kan air..trus bayar n gi kt kete..tunggu Jebat beli barang kat kedai runcit..sampai2 rmh, trus kemas rumah & jemur kain..segala keje rmh yg bnyak tertunggak,semua aku dah setelkan..tapi penat nye tuhan je la yg tau..

Bile teringat sok xde kelas..ape lagi..terus bersemangat balik..huhuhu..xsabarnye nak menempuhi hari Ahad..!!!

8/11/2009 ~ Disebab kan aku nye kelas pagi Ahad nih dibatalkan, Aku terus tempah tiket ke MNU tuk 2 orang..memng berbaloi sbb dpt gi full day..xpe..hubby bayarkan..huhuhu..

Xkan nak biarkan si Jebat ni sengsorang kan kat rmh?aku pun ajak la dia join sekali aktiviti yg aku buat..rupenye dia tau aktiviti ni..siap kate bagus gile..belum tengok lagi..hm..memng xsalah pilihan aku..dapatlak sokongan dari org yg kite rapat,mesti la lagi rase berbaloi-baloi..


Banyak kenangan yg aku dapat bile join full day ni..rase nak gi lagi bulan depan..huhuhu..xsabar..

0 ulasan:

Post a Comment