Jom Click Nuff!!

Followers

Wednesday, July 8, 2009

~Aktiviti Minggu Ini~

Minggu ni aku xplan ape2 lagi..

Minggu dpn dh plan nk ke Pulau Jerejak..

Minggu ni gak aku bnyak masak kt rmh dari makan kt luar....Macam2 aku masak..smlm aku ade masak lempeng n sardin..simple tp puas mkn..sbb nye aku kne mkn bnde2 yg lembut dan berkuah..minggu ni gak aku masak bubur cha2 dan Tomyam..dan hari ni aku plan nk msk ikan kembong masak lemak cili api..Nmpk mcm simple2 thing je..tp perut aku ni mcm susah nk msuk sgt mkanan..mcm xde selera..hm..nape yek??

Aku ade gak plan nk masak takoyaki yg Kak e ajar nye..tp bnyak lak bahan yg xtau..ini membuat kn niat suci aku nih agak terbantut..ade gak tnye Kak E..he..biase la klu jns jarang memasak bende yg xpernah dgr nih..tp nmpak sedap semua nk ditelan nye..

Kalau susah2 pun aku wat nasi tomato atau nasi briani je..sebelum ni pernah buat..tp klu bab2 yg susah skit ni hubby yg masakkan..contoh hubby akan masak nasi briani ni dan tugas aku lak sedia kn lauk..Hubby pandai msak yg susah2 je..yg senang2 xreti..pelik..mcm spegeti pun dia suke mkn n dia sndiri yg msak..tp klu suruh masak ayam masak merah ke,masak kicap ke..memang dia akan wat muke muncung..psl nye xtau masak..

Tapi minggu ni aku agak kekurangan idea..ditambahkn dgn sukar nak mkn..so kne la cri plan msakan tuk makanan yg senang ditelan tanpa mengunyah..ape ye??

Selalu nye aku akan plan seminggu awl tuk msak ape..kadang2 tu ikut terasa nk mkn ape aku akan terus ke kedai lps ofis n masak tnpa perlu plan2..tp tuk esok aku xtau la nk masakn ape..

Hubby ade msj tdi ajak mkn Mcd mlm ni..pk blik..aku mne leh mkn burger...adoi..susah nye la jadi manusia brnama Naurah Napiha nih.. semua bnde yg nk di buat msti di plan dlu..hm..klu hubby baca ni msti geleng kple nye...


0 ulasan:

Post a Comment