Jom Click Nuff!!

Followers

Friday, July 31, 2009

~Jmp Doktor GG,IKIP Utama & Teluk Chempedak~

Assalamualaikum W.B.T..

Hai semua..Ari ni aku ade masa yg sedikit ni nk n3 pasal hari Rabu (29/07/2009)..aku bawak Jebat g daftar IKIP Utama kt Kuantan.Penat sgt sbb kami blik hari..

Sebenar nye adik aku si Jebat ni belajar kt Kolej Islam di Kuala Kangsar selepas PLKN. Alhamdulillah..lps PLKN hati dia trbukak tuk belajar..Dia sebenar nye dah hilang minat belajar ni time sebelum SPM lagi..so paham2 la..bile dah pegang duit mcm ni la..

Lps nk dkt sebulan dia masuk Kolej tu,dia bg tau aku yg dia xde asas Bhsa Arab. Dia mntak aku cari kan kolej yg menyediakan Seni Kulinari..Bahagian memasak..Kire nye lps hbs belajar dia nak jadi Cheff..hm..aku pon cari segala2 mklumat yg trdpt dlm internet dan hubungi membe2 aku yg ade jurusan Kulinari nih..

Nak dekat seminggu aku mncari..akhir nye aku jmp 1 kolej dimana belajar secara percuma selama 6bulan dan dpt elaun smbil belajar dismping semua nya di tanggung oleh hotel yg menaja..tp lps hbs 6 bulan tu kontrak ngan hotel tu selama setahun..hm..aku pon ape lagi..trus call org yg menguruskan temuduga bg bhagian trsebut..dia suruh dtg tuk temuduga sekurang2 nye dlm minggu ni gak sbb kekosongan bg Kulinari atau di panggil penyedian makanan & minuman ni tinggal 2 je kekosongan nya.

Ok..memandang kan hari Rabu aku ade appoitment ngan doktor,aku pon kol adik aku mntak dtg tuk g sekali lps aku hbs appoitment ngan doktor.


Hari Selasa mlm dia smpai nk dekat kul 10.30pm..trus msuk tido sbb penat sgt.Dia ke Kuala Kangsar tuk bg surat berhenti kolej kt kolej dia n blik Slim kejap tuk mandi and terus bertolak kul 9pm ke Puchong..Muke pon penat semacam je..

29/7/2009-Pagi2 aku dah bngun tuk siap kn minuman hubby. Gerak si Jebat xbngun2..tido mati mamat nih..Dah gerak bnyak kali smpai aku nk tuang air kt muka dia bru dia bngun..

Kul 8am kami dah gerak ke Hospital UM..mcm biasa la..Sepanjang2 nk ke Sunway and Pj memang jem gile..xlarat nk dgr hubby merungut sbb jem..


Sampai pun kul 9am lebih kt hospital..appoitment kul 9am..hmm..xpe la..lewat sikit..doktor pon xsmpai lagi..bile doktor Haniza smpai..dia cek dulu gg aku nih..Dia ckp gg aku dh bnyk perubahan dan perubahan tu cepat..xmengambil masa yg lama..kire nye berbaloi la aku pakai bende getah dlm mulut yg membuatkn aku xleh mengunyah ni..aku ingt msti leh bukak dah bnde merah tu..tp Doktor Hainiza ckp xleh lagi sbb gg aku ni nk kne sama kan..bnyak lagi yg xsama..hm..jgn time raya kne pakai lagi udah la..kang xmkn rendang aku raya tahun nih..

~Muke nmpak cooollll je...dah biasa jmp doktor..jap lagi tengok la~

Time doktor chek aku ok lgi..doktor pun xperlu la nk terang kn kerja dia 1 per1 kt aku sbb yg aku tau hnya lah pakai braces..ape kebende itu ini xperlu sbb aku nk gg yg cantik je..hehehe..

Ok..smbung balik..aku kejp2 tengok jam..sbb jnji ngan hubby hbs kul 11am..aku nk teman hubby hntar Jebat..sbb hubby ni pendiam..kang xbersembang dlm kete tu klu aku xde..

Sekali doktor nk masukkn besi yg disarungkn kt gg garham nih..besi tu kene tekan sekuat hati supaya besi tu betul2 masuk dlm gg dan xleh trcabut.Time doktor tu tekan kt gg garham aku,aku dh menjerit..
MySpace
xtau knp sakit sgt sedang kn sebelum ni prnah buat..tp xla sesakit mcm nih..wa..terus menangis beb!!!
MySpace

Bile doktor tengok aku dah kuar air mata,ape lagi..trus berhnti la dri paksa besi tu msuk gak dlm gg garham aku nih..tresak2 aku menangis..sakit wo!!!Pastu doktor trpaksa tunggu lecturer dia tuk handle aku yg tengah teresak2 cm budak kecik..

Bile lecturer dtg and just ckp "Jgn paksa klu patient xleh tahan sakit"..
huhuhu..sian aku..and doktor Hanizar mntak maaf kt aku..aku tau dia xsengaja..sian gak kt doktor..

~Tengok je la peralatan tuk aku nih memng menggerun kan..tengok ade plastik putih sebelh kanan tu adalah bekalan getah kecil tuk aku tukar setiap hari..tuk di ikat gg garham atas dan bawah~

~Time ni baru lps menangis..huhuhu~
After aku hbs segala urusan dgn doktor gg nih,aku trus menghala ke Kuantan tuk hantar adik aku interview..

Dlm keadaan yg skit ni pon aku ade hati nk g jauh2 nih..trpakse tipu bos kte check gg smpai ptg and trus blik rmh..xpe..bos aku sempoi..

hehehe..time otw nk ke kuantan tuh,masing2 dah kelaparan..almaklum la..mkn pg pon setakat roti 60 sen je..hm..brhnti kt Mcd drive true..ape lgi aku tmpah cm biasa la..klu xpk psl gg ni bru je kne tarik,aku ambik Big Mac!!..he..xnk hingat..last2 tengok je la hubby n Jebat je mkn Big Mac..aku ni diaorg tempah kn bubur je..ei..tensen..

~Siap snap lagi keadaan kete kt belakang..abaikn mne yg korg skit mte tu ye..agk selerak~

~Akhir nye smpai R&R Kuantan..bru hubby brhenti tuk mkn..klu x kne bekejar ke Kuantan~
Sian my hubby..dari Puchong terus ke Kuantan drive tanpa henti..so bile smpai dlm kul 3pm bru berhenti kt R&R Kuantan tuk makan..aku lak kejap2 ke toilet sbb bnyak sgt minum..hohoho

~Budak ni paling best..siap tido dari Puchong smpai Kuantan..kate nye penat sbb seharian atas moto..dari Slim River ke Kuala Kangsar-Slim-Puchong..usaha yg tidak sia2~
Bile dah kuar dari toll Kuantan,kami menghala ke Bandar Kuantan..xsusah pon nk mencarinye..senang je..trus je menghala Bandar Kuantan dan smpai kat Bandar Kuantan,cari lak Jalan ke Teluk Chempedak..tup..tup..dah smpai...

~Kene kems2 sebelum jmp org yg nk mengintrvw nih..siap ber tai lagi kau~
Bile dah smpai,Jebat siap tukar baju..baju kemeja cam org nk g keje..siap ber tai lagi..aku la yg suruh pakai..kate nk intervw..msti la kne kemas kan? Nasib agak baik time smpai tepat kul 4pm..masa yg dia bg dri kul 10am sampai 4pm je..tp aku dah call awl2 Che Wan tuh mntak tunggu..nasib dia ok..~

~Sewaktu menunggu Che Wan~
Tetibe ade staff bg tau yg Che Wan meting xjauh dari situ..hm..ikut kn diaorg suruh tinggal kn Jebat kt kamsis je and jumpe tomorrow morning..weh..ingt kiteorg ni dtg dekat ke??jauh tau..aku ckp kat pegawai tu yg aku xleh suke2 tinggl kn adik aku nih memandangkan dia pon datang sehelai sepinggang..mne bwk baju seluar luar dan dalam..hadoi!!

Last2 atas keprihatinan pegawai tuh,dia mntak aku tunggu Che Wan kt Cafe sne je..fuh..memng best..mcm suasana hotel je..keadaan nye pon ala2 resort gitu..ok la tempat nye..mendamaikan..

~Ini la cafe nye..bnyak lagi aku snap gambo..tp mls nk msukkn bnyak2..siap pesan air bland choc tu..pstu lupe bayar..halal ye bang~
hehehe..xsmpai 10minit Che Wan dtg kt cafe tu perkenl kn diri kt kiteorg..woo..muda..aku ingt baya2 bapak aku..

Pastu dia terus tnye kt adik aku psl kemasukan nih..dia ade ckp klu nk belajar kt sini kne betul2..xleh setakat minat je tp xde usaha ke arah itu..lagi 1 dia ade cite sebelum ni dh ramai student yg lari time2 praktikal nih psl xtahan dgn keadaan keje..tekanan tu kirenye teruk gak la..

Aku tengok Jebat cam sungguh2 je..hm..Che Wan suruh janji dpan aku n dia ambik jaminan dari aku bahawa adik aku nih boleh belajar sungguh2..aku pon senyum bangga je..hikhikhik
MySpace

Leee...gitu je intervw nye..buat penat aku je suruh adik aku pakai kemeja n tai..hehehe..

Lps je intrvw tu,aku ape lagi..ajak hubby g mandi laut la!!!!!!!!

Tapi Jebat lak xnk sebab dia nk blik cepat..aku xkira..nk g gak!!nk g gak!!!Akhir nye dgn kekerasan dihati ini,2-2 mengalah..yea..yea..
MySpace

Hik..Tak jauh dari IKIP,kite org kuar blik ke jln utama dan menghala ke Teluk Chempedak..sampai2 je kt Teluk Chempedak(dlm 5minit je),Aku terus lari ke laut..
MySpace

Sori ye kengkawan..memandangkan aku ni adalah paling-paling jarang dapat g tempat2 mcm nih,so agak sukar tuk aku buang rasa teruja aku nih..he..

~Tapak kaki sapa nih??Tentu la aku & Hubby!!~

~2 Orang yg poyos!!~
~Ahaks..best main ombak~
Sekarang ni musim berombak kat pantai..so org pon xramai..sbb keadaan mcm nih memng xdigalakkan mandi..time syok2 main ombak ujan lak..so kne la cepat2 naik ke daratan..takut kene tarik ke tengah laut(Hubby ckp)..org pon xramai..so xperlu la nk bersesak masuk tmpat mndi tu..muke pun dah gatal2..hujan xlame lak tu..setakat renyai2 je..kjp sgt..pstu panas balik..time lps salin baju,jln2 lak kt tepi2 pantai tengok2 org jual cenderahati..


~Jebat beli tempat simpan rokok..aku yg pilih kn..hubby lak menyibuk je tepi tuh..he~
~Tembak kapla dia!!!~
~Best..walau tak dirancang~
Memang best..aku pon enjoy..nasib la aku ni jenis yg suke bersiap sedia..klu nk jalan jauh tu aku akn pstikn bawak baju lengkap aku dan hubby n towel..senang klu blik malam siap mandi kt R&R..tp ni lain lak cite nye..

~Sebelum balik,singgah kt Masjid Besar Kuantan..cantik!! solat magrib jap yek~

Alhamdulillah..lps Jebat intervw trus dpt dan mntak hadir kn diri pada Isnin ni (3/8/09)..fuh..lega..

Kami pun smpai rumah (Puchong) dalam kul 1am..bertolak dari Kuantan kul 8pm and berhnti kt R&R Bantang tuk mkn..aku lapo..mkn laksa je..pstu mkn panadol sbb gg berdenyut2..ape lagi lps mkn...tido la smpai Puchong!!!

PS :- Jebat daftar hari ni..3bulan belajar,3bulan praktikal dan setahun kontrak keje ngan Hotel yg menajanya..Aku tau kt Langkawi..nme hotel nye dah lupe..so ucapan aku kt adik aku tuh..GOOD LUCK!!


0 ulasan:

Post a Comment