Jom Click Nuff!!

Followers

Thursday, July 2, 2009

~Mee Kari & Laksa Utara~

Semalam(Kelmarin) lps tengok Video kwin,aku ajak hubby g kedai K.Syam (Mak andam aku) tuk hantar brg2 yg aku pinjm tuk kenduri ari tu..
Dah berkurun aku rse brg tu duk trperuk dlm almari..nk hntr xtau ble free nye..
Ble K.Syam dah mesj,gagah kn gak la g..Nak bertolak awl takut jem..so kteorg dri Puchong kul 9pm smpai Tasik Permaisuri xsmpai kul 9.30pm..Ingt kn jem..rupe nye elok je xde kete..hahaha

Ble dh smpai laju je aku nk tengok K.Syam nye kedai..almaklum la..ade je bju bru yg dia jhit..aku lak suke nk membelek kain org..hahahaha
Sekali K.Syam xde..laki dia yg wakil kn sbb K.Syam demam kte nye..hm..xleh nk bergosip..
Aku ni lak dah trpandang bju pengantin wrne ungu..alamak..cantik nye..
Aku ape lagi..xleh nk tunggu,aku snap la gmbr nye dulu..cantik x??

~Kate husband K.Syam..Baju ni K.Syam jait sndiri~
~Nasib baik aku dah kawin..klu x,msti aku tempah yg ini~
Hmpir sejam kt kedai K.Syam,kami pon mntak diri la memandang kan aku ni xmkn dri pagi lagi..(Bukan xmkn..tp xleh nk mkn)

Hubby ajak mkn kt gerai depn apartment makcik dia..Bandar Tasik Selatan..
Kat sne memng bnyk pilihn tuk mkn..mcm2 gerai ade..sup,nasi lemak,ayam berempah,mee,bihun..sebut je..mcm2 ada..tengah2 mncari tmpt nk mkn,tetibe hubby jerit..


Hubby :- "Yang..kedai yg syg suke tu ade la"
Dlm hati aku bile lak aku ade kedai favourite nih??
Aku :- "Ape??"
Hubby :- "Tu..Mee kari n laksa Utara yg syg suke tuh"

Sebenar nye aku xtau pun mne 1 kedai nye..yg aku tau lps Hubby blik keje(Time keje kt K.L) msti aku suruh singgh tapau kn mee kari atau laksa kt situ..aku tau kt Bandar Tasik Selatan je..


Memng sedap..Kari nye pekat n bnyak bhn dlm tuh..
Laksa nye lak sedp pedas!!Kuah pun pekat sgt..Memng puas hati la klu mkn kt situ..

~Korang tengok je la kepekatan kuah n kelazatan mee nye~

Lps hubby keje kt Putrajaya,aku dh xmerase dah mee kari n laksa kt situ..so smlm aku balas dendam..aku order 2-2 sekali..hahaha..tamak..bile xhbs aku masuk dlm 'Tong Sampah'.Perut laki aku la..


Nasib citarasa aku n hubby ni lebih kurang je..Walaupun aku kurus,tp aku kuat mkn..hahaha..klu mak aku masak lagi la aku xhingt dunia makan..

~Tengok la tu..klu dpt mkn mne tengok kiri kanan dah~

Klu kt K.L ni memang sush nk cri makanan kg yg sedap2..Selalu nye yg gerai2 tpi jln la..Diaorg suke mask cincai je..pstu klu yg berkuah lak cair je..xde selera nk telan..
Tapi ade gak yg sedap..klu dpt yg sedap,tu la yg akan diingt dan msti kite dtg lgi sekli tuk makan entah kli ke brp kn?

Setakat ni aku memng suke mkn kt warung yg sekali aku dh rse sedap,akan aku dtg tuk rse lagi..selalu nye akan jadi pilihan utama aku la..he..Klu dah kuat mkn tu,kuat gak..

PS:- Ade sape2 yg dah g Pulau Jerejak?Aku nk kesane bulan ni..tp ramai ckp xde ape2 kt sne..leh bg komen x sape2 yg dah pergi sane??Aku paling nk tau tempat mkan n shoping yg best..

0 ulasan:

Post a Comment