Jom Click Nuff!!

Followers

Monday, July 20, 2009

~Perjalanan Ke Pulau Jerejak~(17/7/2009)



Salam semua..

Wa...semalam ingat nk update blog pasal sabtu n ahad ni..tp sbb aku xlarat + mengantuk aku lbih pk kan psl tilam & bantal..hehehehe


Ok la..Jumaat lps (17/7/2009) pg2 lagi aku dah siap bangun..dlm kul 4am aku & hubby bersiap2..aku bukn bersiap kn diri dulu..tp aku siap kn goreng nasi goreng,sandwich dan air panas tuk aku & hubby dalam perjalanan ke Penang ni..Aku suke standby kn ape yg patut supaya tengah jln xperlu nk mencari kedai minum klu dahaga atau lapar..semua aku siap paking nye..

Dalam kul 5am kiteorg mula bertolak ke Putrajaya ambik membe si hubby..sebenar nye kiteorg ke Pulau Jerejak ni atas sebab kerja.Hubby ada kerja ke sana.Memandangkan aku dan hubby belum ke honeymoon,hubby mengesyor kn tuk g sni sekali la dia leh wat keje..ramai gak pertikaikn..buat pe g honeymoon klu kne tinggl..tp pade aku,honeymoon ni mne2 leh..kt rmh pon leh..setakat g Pulau ni cume tuk menenangkn fikiran yg dah berat dek kenduri ari tu..

Aku dah siapkn bantal kt kete nih..senang nk tido..hehehe
Hubby lak berhenti kt R&R Rawang tuk sarapan..dlm kul 7am la gak..lps mkn,trus g & xberhnti mne2 dah..Hubby nk kejar masa kte nye sebab ade pendftran kul 2.30 kt sane..hm..biar la..bukan aku yg drive..he..

Bile smpai kt Ipoh..aku rse teruja sgt2 sbb dah lame aku xjejak kn kaki kt sini..dulu time brcinta selalu la memandangkan hubby belajar kt PUO..mula la teringat kn kisah2 lame..

~Dalam perjalanan dan dah samapai Ipoh~

Dalam perjalanan tu mcm2 la yg kiteorg jmp..paling aku suke bile nmpak sawah padi nih..Dulu aku berangan2 nk ade kampung kt kawasan mcm ni..aku suke sgt sbb tenang je..sekarang ni aku ajak hubby pindah kat kawasan sini..tp hubby xnak..huhuhu


Ok!!Dah smpai kat Jeti Pulau Jerejak..xjauh dari jambatan Pulau Pinang.Dalam kul 11.30am kiteorg smpai kt Jeti n bot pun terus jalan..he..ni pon 1st time aku naik tau..so jgn trkejut la klu tengok aku ni cam jakun jerk..

~Rase cam nak naik lagi lak..~
Sebenar nye kepala aku agak pening maybe sbb dh lme sgt duk dlm kete..dalam 6 jam gak la dari Puchong ke Pulau Pinang nih..mau x sakit kepale..pstu naik botyg lawan arus..berombak otak aku nih rase nye..

Bile dah sampai kt jeti Pulau Jerejak ni..memang aku rse seronok sgt sbb suasana nye nyaman dan sesuai tuk ketenangan..pulau nye kecik je..pantai lak xleh mandi sbb bnyak obor2..tp bnyak aktiviti yg leh dibuat..cume aku xbrminat nk wat aktiviti tu semua memandang kn tujuan aku ke sini tuk menenang kn fikiran..



Sampai di lobi resort ni trus dijamu dgn segelas air tembikai cmpur nenas..hilang rasa dahaga..memng best ..aku xsabar nk masuk bilik..nk mndi dan rehat dulu sebelum berjln..tp hubby nk kne tengok bilik dan siapkn dewan tuk kakitangan JPJ.Hubby sebagai urusetia kne siapkn kelengkapan ape yg patut..


~Perbincangan & Pendaftaran JPJ~
Sementara hubby g siapkn segala kelengkapan tu,aku duk kt lobi tunggu hubby dan kawan nye..rse cam nk trtido..kul 1.30pm bru dpt msuk bilik..dpt bilik besar..he..best2..

~Sini La Blok penginapan kami..Sebelah kiri tu la bilik kami~

Lps chek in,kiteorg g mkn tengah hari..pendaftaran tuk kakitangan JPJ kul 2.30pm. So kne mkn laju2 skit..aku mkn lambat2 sbb xleh mengunyah..lantak la...

Makan tuk lunch ni aku tengok pada makanan nye..yg senang ditelan dan xperlu bnyak mengunyah..so aku jmp la kek yg lembut..aku ade gak ambik tauhu lembut cicah ngan kuah sotong masak lemak..memng terangkat..sedap masakan kt sini..xpuas mkn..


~Kek,Puding & Jeli~

~Tauhu lembut & Sotong Masak Lemak~Lps mkn aku terus lepak kt bilik..nk berjalan pon boring lak jalan sorg2..lagi pon penat sgt sbb duk dlm kete 5 6 jam..

Hubby blik kul 6pm lps hbs daftar..tu pon dia ckp ade lagi yg xsmpai lgi..kul 8pm dinner n trus g seminar tu..aku lak mkn ngan tuan JPJ dari Penang..he..jgn jeles..

~Ni la menu2 yg aku mkn tuk dinner..sedap~

Malam sabtu tu aku jalan2 kt kawasan resort je..xg jauh sbb kawasan yg berhutan dan aku sorg2..lps hubby hbs seminar,dia bawak aku g sape..

~Sape tuk mlm tu kopi dan Mee goreng~
hubby ajak membe nye main ping pong smentara aku lepak2 tepi swiming pool..pastu kami jalan2 berdua..

~Konon pandai main la~

~Malam yg romantik~
After blik dri berjalan dlm kul 10.30pm..badan jadi penat..trus siap2 tuk masuk tido..he..agak awal tp nk menikmati mlm honeymoon dlm suasana yg damai..he...

0 ulasan:

Post a Comment