Jom Click Nuff!!

Followers

Wednesday, July 15, 2009

~Mee Ladna & Nasi Goreng Kg~

Salam Semua..

Semlm lps blik dari keje aku g pasar mlm ngan exhousemate aku..nme je duk dpn rmh (lps aku kawin dia dpt rmh btul2 mengadap rmh aku..konon xnk brpisah la) tp punye la jarang nye brjmpe. Bile dh jln2 ni,penat sgt..Aku dh la pose..tp pk kn ulser yg xbaik lagi,aku btl kn niat yg nk bli mcm2 nih..

Smpai kt rmh aku tengok hubby ngah rileks je tengok cte kartun (Slumdunk)..Hm..nk masak punye la mls yg tramt dicmpurkn dgn penat nih..

Aku :- "Hari ni kite mkn luar nk?" Dgn rse xbrsalah nye aku kemuka kn cadangan..
Hubby :- "Nk mkn ape?Xnk masak ke?" Dan dgn muke yg selamber aku geleng..~huhuhu~
Hubby :- "Hm..ok..nk mkn ape?" Selalu nye soalan mcm ni ditujukn kt aku psl aku yg akn pilih tempat mengikut menu yg aku nk mkn..
Aku :- "Sebenar nye xtau nk mkn ape..jom je la brsiap..dlm prjlnan kang tau la nk mkn ape"

Hbs je cte kartun tu,kiteorg trus bersiap..Sebenar nye aku nk pujuk hubby psl ptg tadi aku servic kete smpai rm260.00..Hbs duit dia..mne aku tau..dh kte surh g je kt pusat servic n tengok ape org tu buat..aku ikut kn je la..sekali time nk byr dlm rm260.00..Bising la hubby..tu la..lain kali buat sndiri tau..

Tengah2 pk nk mkn ape tetibe je...

Aku :- "Yang..kite mkn Mee Ladna kat Puchong Intan la..dh lme xmkn..terasa nk mkn lak"
Hubby :- "Ok.."

Smpai je kat gerai tu,aku trus mintak air sejuk n suam..psl nye dlm mulut aku ni dah kering..Sebenar nye hubby pose gak ari ni..mne x nye..yg kejut kn aku sahur hubby..bile dia xbngun skli,aku pon join dia tido..so nk xnk dia pon kne bngun,cuci muke,masak nasi n mkn same2..so sepanjang aku gnti pose ni,dia pon follow la skli..

Time makanan tiba!!!hahaha..aku la paling xnk hingat melantak nye..Kt gerai ni mee ladna nye lain dri yg lain..mcm yg aku cite psl kow teaw kung fu la gak..kuah pekat..rase melekat..he..mee ni diaorg goreng dulu mcm mee goreng,pstu bru ade kuah mee ladna nye..memang sedap..



~OOpppsss...ini nasi goreng kg yg hubby order + Sup tulang kosong..sedap gak~

~Agak gelap la mee ladna nih..aku xsnap bwh lampu~
Lps je hbs mkn aku trus ajak hubby balik..lps kwin ni memng jarang kiteorg nk lpk kt luar..xbest..baik lps kt rmh smbil2 tengok tv n landing2..nk sembang pun bnyak topik xkisah smpai kul brp..dulu mse brcinta memang rajin lepak kt kedai mkn smpai ke pg duk bersembang mcm2..ble ingt blik bukn smbang ape pon..cume lps kawin ni bnyak lagi tengok tv dri brsembang..sbb dh x tau nk smbang ape..

Sampai2 je rmh aku trus siap2 kn brg2 nk ke Pulau Jerejak..excited sgt2..maklum la hubby xbnyak cuti..klu cuti pun bnyak hbs kn kt ofis..ni dh ade mse nk g Pulau tuk honeymoon,rse xsabar lak..hehehe

Ps :- Tp tadi hubby msj kte nk brtolak pg jumaat lak sbb ade keje..huhuhu..ni nk ke sne pun sbb ats urusan keje..xpe..nmpak pantai xkisah dah..he..leh bg cadangan x,honeymoon ni ape yg best?jenjalan ke atau brdua2an?mcm sme je duk kt rmh??

2 ulasan:

EIJAM'S FAMILY said...

nampak sedap yerk mee ladna tue.. jelous yerk..huhuu

Naurah Napiha said...

To Eijam Family :- Haah Kak..sedap..lain dri yg lain..me nye digoreng cam mee goreng pstu ditaruk kuah ladna tu..rase lagi sedap klu hnye mee biase ditaruk ngan kuah ladna..try la g kt kedai warung mntak mcm tu..

Post a Comment