Jom Click Nuff!!

Followers

Tuesday, September 1, 2009

~Balik Kg..la..la..la..~

Salam semua...

He..he..he..Seminggu sebelum balik kg,aku dah siap2 kn barang2 nak balik kg..punye la xsabar nak balik kg..mane x nye..ni la 1-1 nye cuti time puasa dari 28/8/2009(malam) smpai 31/8/2009..ha..3hari aku cuti..sekali cuti kelas ko..best gile..


28/8/2009-Balik je dari ofis dalam kul 5pm,aku terus ajak hubby g pasar ramadhan..ramai sgt..aku nk beli ayam percik je..Lps beli aku pon masak ala kadar je tuk berbuka..maklum la..xnk masak bnyak2 sbb kang nk kemas lagi..kene kemas bersih2..kang balik dari kg xla penat nk kms lagi..

Tengah tunggu citer Nur Kasih kt tv3,aku terus kemas dapur & rumah..he..xleh mis citer Nur Kasih ni..kang xtido mlm aku duk pk jalan citer je..he..

Dalam kul 10pm aku & Hubby dah siap2 nk balik kg..Lps pastikan semuanya ok,Aku start kete..Jgn xtau..ni kali pertama aku nk drive sendiri ke kg..Punye la pujuk rayu kt hubby,bru kali ni dapat..Hubby xkn nk bg mcm tu je..smpai skrg aku xtau lagi jln nk balik kg..Ape punye anak da..

Tetibe perut aku berbunyi da..He..aku xmkn pon time berbuka..xde selera..Ajak hubby singgah BIZTRO kat Puchong Utama..dah lame sgt xmkn roti John..memng sedap mkn roti John kt sini..semua cukup..xkedekut nye bahan..

~Hubby tunggu roti~

~Roti ni mkn 2org pun dah kenyang..sedap~

~Air kali ni kureng sikit..rase susu je lebih..Carrot nye elek!!~

Aku bawak kete rase nak sengguk2 kepala ni kt stering..mengantuk sgt..bile hubby tnye.."Mengantuk ke?" Dengan semangat nye aku geleng..he..tipu je..tau2 dah smpai Tg Malim..ape lagi,cpt2 tukar driver..kang lagi xtahan aku nye ngantuk nih..bukn leh percaya..

Sampai rumah dah kul 2am..aku terus masuk tido..mengantuk sgt2..

29/8/2009-Pagi2 lagi mak aku dah gerak tuk sahur..terkejut tengok aku ngan hubby tido kat tilam single & 1 bantal kongsi 2org..lantak la..hubby ade air bag..jadi tilam no 2 aku..hahahaha..

Lepas teman hubby sahur,aku ashik mengusik si kenit nih..sampai bercalar balar tangan aku kne cakar..hubby lak dah lena tido..kate nye malas nak layan aku duk menyakat anak sedara aku yg sorang tuh..kang xpasal2 dia pon terlibat bab kes didera oleh ank sedara nye..he..tangan aku penuh dgn calar sbb ank sedara aku ni cukup hangin klu aku duk peluk2 mak aku..jeles..

Siang tu xde ape pon yang kami buat..semua lepak rumah je..Time berbuka la yang ditunggu2..mak masak macam2..aku pon xsnap ape2 gambar sbb sibuk melayan si kecik tu..tengik je la aksi2 bersahaja dri yaya nih..

~Haloo..Atuk..Blik berbuka la tok!!~
Aku balik kg pun semata2 nk berbuka ngan family nih..memng best..meriah je..mak masak mcm2..Ikan keli masak sambal my favourite tuh..dan mcm2 lagi la..paling aku suke dessert nye..ubi kayu disalur gula kabung..mak ckp time zaman2 perang,org dulu2 mkn ni je la..

~Memng best sekali sekala dapat makan ngan family..meriah~


~Si kecik nih pon sibuk nak berbuka gak..mulut xmau diam tu~

Lps berbuka,kami pun rehat2 la perut yang tengah penuh nih..tetibe fon hubby berbunyi..Adik dia kol..hm..bile hubby hbs ckp,hubby bisik kt aku ajak blik jap sbb rmh dia ade buat sambut birthday..Aku senyum je..iye la..nk smbut birthday adik sedara dia..leh mkn kek..aku pun ajak la si kecik ni sekali..

~Sampai rumah hubby,si kecik ni xnk berpisah lak ngan aku..adoi..jenuh..maklum la..tempat asing bg dia..xbiase lagi~

Selalu nye klu org lain sibuk2 siap kn brg2 nk mkn nih,aku pon ikut serta..tp si kecik ni xnk berpisah lak dgn aku..ape lagi..duk je la kt dapur tu..bile kene tegur ngan adik2 ipar aku,Damia buat muke monyok lak..

~Kek tuk Ayu..aku tompang jerk..he~

~Lps Ayu smbut birthday,turn aku lak..segan sbb tompang kek org lain..he~

~Si kecik ni kene buli la duk sane~
Anak sedare aku yg sorang ni becok sebenar nye..dia ni xkn duk diam.ade je nk dibuat nye,dicapai nye..bile kite marah,dia ajuk balik..fuh...geram je aku nih..tp geram nk gigit je la..he..

~Sian yaya kne buli ye??~
~Alamak..ibu kene buli balik ngan yaya~

Hadoi..sebab si yaya ni xnak renggang langsung ngan aku, terpaksa la aku duk melayan dia je..sampai aku nk bngun ambik makanan pun dia dah cebik muke nye tuh..last2 time aku nk mkn,mknan dah hbs..haru je..

Terkejut aku bile anak sedara hubby hulurkan hadiah..wa..xsangke sebenarnye nak dapat hadiah..Thanks semua..

~Tuk Auntie Nora~

~Sayang Dina..Thanks~
Aku memng xsangke pon dapa hadiah..so xbudget langsung hadiah ape..maklum la..aku ni skrg suke wat hal sendiri..kadang2 jadi pendiam pon iye..he...nasib badan dapat menantu mcm aku nih..huhuhu

~Jeng..jeng..jeng..handbeg rupe nye..cantik..leh bawak g kelas nnt~
Malam tu rasa enjoy lak..balik pun kul 12am..Angah ade kol tanye kan Damia..takut dia meragam..hai..xde bile nye meragam kalau aku dah suap kn kek tu..siap mintak lagi..ok la..sampai je kat rumah aku,mak aku ngan Angah dah siap tunggu..ape lagi..si kecik ni becok la cite macam2..macam la org paham ckp dia..konon nak bg tau la best ke tak g majlis birhtday tu..hehehe..kelakar..kat sane tunjuk baik..sampai rmh sndiri dah tunjuk perangai sebenar..siap cubit aku lagi..smpai rumah bukan nk baik2 dah ngan aku..lagi nk mencubit nye ade la..hehehehe


0 ulasan:

Post a Comment