Jom Click Nuff!!

Followers

Tuesday, September 8, 2009

~Jom jalan-jalan cari makan!~

Assalamualaikum W.B.T..

Hai keng kawan semua..minggu ni agak padat jadual aku..bukan jadual belajar..tp jadual berbuka..maklum la..hari Sabtu,Ahad & Isnin aku free tuk berbuka dgn sape2..mne xnye..hari Ahad kelas xde..hari Isnin lak cuti..ha..langkah panjang la aku nih..

5/9/2009-Aku ade kelas pukul 12pm..Kelas BI dianjakkan ke pukul 12 sbb ade oral. Jadi lps kelas pukul 6pm dah boleh balik terus..tp kaki aku menggatal nak berbuka kat luar..xsempat nak balik tuk masak..tetibe membe aku call tnye kan plan aku ptg nih..aku xde la plan nk makan ape lagi..Sekali Syam ajak berbuka dgn kengkawan dia..aku pun on je la..rezeki jgn ditolak..

Kami berjumpa kat pasar ramadhan kat stadium Shah Alam..pastu kami follow je smpai seksyen 14..aku pon bukan arif sgt tentang jalan2 nih..asal ikut je..huhuhu



Sampai kat 1 restoran nih..Restoran Thai..Meja dah di reserve..Ada 3 meja panjang yg dicantum kan..aku agak2 dlm 15org gak la..punye la ramai..semua nye yang aku xknl..xsemua la..segelintir je..tp yg best nye dpt la kenalan baru..

~Air wajib yg aku pilih tuk hilangkan dahaga slps sehari berpuasa~

Bila semua dah sampai,makanan pun sampai la..bukan main meriah lagi aku tengok..tu la best nye berkawan nih..macam2 yang kite leh rasa..wa..kenyang smpai ke sahur tau..

~Tom Yam Thai~

~Siakap 3 rasa~
~Udang Goreng~
~Ayam Goreng~

Meriah gak sbb dpt berkenalan dgn keng kawan Syam nih..yang paling best diaorg ni xsombong..peramah2..yang paling best makanan kat sini pun sedap2..sampai licin la kiteorg melahap kan nye..huhuhu

~Ni name nye tangan gatal..~
Lepas berbuka tu kami sembang2 & bertukar2 pendapat..kebanyakkan mereka ni buat perniagaan..hm..memang cukup membangga kan..huhuhu..perut pun dah kenyang ape lagi..ajak hubby balik la..ni pun diaorg ajak berbuka kat Istana Hotel..sori la..bukan xnk..tp dah janji ngan org lain nak berbuka sama..he..
-----------------------------------------------------------------------------------------------
6/9/2009-Pagi2 aku bangun rase boring je..hubby cuti2 ni kene g ofis sbb ada keje yg belum setel & nak hantar hari Isnin..huh..boring kalu cuti sorang2 nih..Ape lagi..jom kite kemas rumah yang dah berkurun xberkemas nih..


Setel je kemas rumah,hubby pun balik dalam kul 4pm mcm tu..aku sibuk basuh bilik air..hbs je keje,siap mandi dan terus bersiap nak beli barang..hari ni aku janji dengan Mardiah nak berbuka sam..Pada mula nye dia nak berbuka rumah aku..tp aku pk kan anak dia dah la 2org..kang kesian lak nak naik tingkat 5 nih..hm..aku suruh je la dia berbuka kat rmh dia..

Setel beli barang,aku & hubby pun g rmh dia dlm kul 5.30pm..hohoho..sampai2 je a
ku terus sinsing tangan nak start masak..xleh nak tunggu dah..kang mau xberbuka kang..si laki-laki kami lak malas nak kuar beli kuih..lantak la..tawakal je la masak..takut lambat..lantak la..

Dlm kul 6.30pm siap la semua nye..Ayam masak rendang,sayur tumis ngan dizzert puding..tu je yang aku leh buat..sian kat Mar,dia xtau nak masak ape..aku lak hentam je..hohoho

Aku bukan ape..klu boleh aku xnak menyusah kan sesape..lagi2 mar..dia nak layan ank dia yang kecik2 nih..mne ade mase nak masak bnyak sgt..aku yang nak berbuka dgn dia,aku la yang tolong dia..lagi pun selalu klu aku berbuka rmh membe,memng aku yang masak..bukan nk tunjuk awak ni pandai masak..tp nak membantu supaya dpt berbuka dgn ape yang ade..huhuhu..

~Ayam Masak Rendang dari aku~
Membe aku ni dri sekolah lagi kami kenal..tp xpernah rapat pun..dia 1 kg ngan my hubby..Mar ni senang nak bersembang..dia sentiasa positif..tu yang aku suke..anak2 dia lak comel2..yang sulung ikut muka bapak bru umur 2 thun..yang no-2 ikut muke dia dan berumur dlm 8bulan..aku pun xingt sgt..lengkap..kate nye nak no-3 biar la laki lak..

~Anak & Mak~
~Laki aku ngan laki Mar memang kusyuk bile makan..lagi2 laki aku~
~Senyummmmmm....~

Lps berbuka,kiteorg sembang sampai kul 10pm..pstu laki aku ajak balik la plak..tengok budak2 dah tido..hubby cakap jangan kacau dia org nak ber2 lak..huhuhu..

----------------------------------------------------------------------------------------------

7/9/2009- Hm..pagi2 aku bngun rase boring je..nak bngun pun malas..hubby keje lak hari ni..maklum la..Nuzul Al-Quran cuti bukan semua tempat..setakat beberapa negeri je..Selangor pun terpilih..tp K.L x..mcm tu gak Putrajaya..so..nak jenjalan pun pk bnyak kali..boring sorang2..

Bile dah sorang2 ni,aku pun merajin kan diri iron semua baju2 keje hubby dan aku..boleh la tuk 2 bulan nye baju..bukan baju keje je..baju jenjalan pun kne gak..nanti xpayah dah nak iron..penat..

Kul 2pm hubby msj suruh bersiap..hubby nak ambik aku g rumah makcik aku kat Wangsa Maju.Hubby ade khatam Quran kat JPJ Wangsa MAju..so bukak puase & Terawikh sekali..Hubby xnak la bg aku bukak puasa sorang2,tu yang nak bawak sekali & leh singgah terus rmh makcik aku..

Smpai2 je, sepupu aku sorg ni ade dgn adik2 dia yg kecik2..Aku terus msj makcik aku bg tau xpayah beli ape2..aku nk masuk dapur..wooo..suke la maksu aku..xpayah bekejar dri tempat keje ke rmh..klu x tu kne kesane sni..sian kat makcik aku..dah la keje..penat dia..

Tetibe adik aku (Jebat) telefon mintak ambik kat Pudu..dia dari Tg Malim nak balik ke Kuantan..tp bas ade kul 10pm..Aku suruh dia datang rmh makcik aku..Maybe dia ingt aku ni kat Puchong..

So nak berbuka kat rmh makcik aku nih jadi ramai la plak..hm..aku pun plan la nak masak Ayam masak kurma ngan togeh+kucha masaki kicap je..xleh bnyak2..kang budak2 ni xmkn..

Pukul 6 lepas balik dari pasar ramadhan terus aku memulakan aktiviti kat dapur..tunggang terbalik aku kat dapur dalam kul 7pm siap semua..kebetulan ngah hidang, Maksu aku balik dari keje..nak berbuka same2..
~Siap hidang~

~Tunggu azan magrib~Lepas berbuka,aku terus bersiap sebab membe aku nak jmp kat LRT Wangsa Maju..Pastu aku tunggu laki aku kat Jalan Tunku Abdul Razak..Dia baru hbs Khatam Quran..Kate nye xbest makanan sebab ade terlebih masin..ade yang xde rse langsung..hm..mcm2..mlm tu hubby sakit2 perut sampai cirit birit..sian hubby..ada la dlm 2 hari gak la sakit tu nak hilang..

Paling kelakar nya.. esok (Selasa) hubby ade meting, sekali semua sakit perut termasuk dgn pengarah2 nye sekali..Kene la tangguh meting tu..hehehe..aku punye la duk gelak..huish..jgn gelak kan org..lagi2 hubby..xpe la..kte nak diet..tu bende2 makan semalam tu nak kuar la semua nye..huhuhu

PS :- Sekarang ni aku nak aktif balik ape yang aku dah tinggal kan sebelum nih..xsabar nak tengok hasil nye..

2 ulasan:

AisyahMhz said...

kan best kalo kte dpt berbuke pose same2..ko leh dtg umah aku masak2 tp ko sorang je la masak..aku tlg tgk je..

Naurah Napiha said...

To Ummu Qaisara:-
Haah..iye..Aku nak ko yang masak..aku lak nak rileks main ngan anak ko..huhuhu

Post a Comment