Jom Click Nuff!!

Followers

Wednesday, September 30, 2009

~Perjumpaan dgn kawan lama & Farewel Lunch~

28/09/2009 ~ Aku & Hubby dapat jemputan rumah terbuka kecil-kecilan dari Kak Yana..agak lama xjumpe exhousemate aku nih..jadi aku & hubby ke rumah nye yg xjauh dari rumah kami..Walaupun hanya kecil-kecilan,tapi agak meriah..biase la org berbisnes ni memng ramai kawan..Tak kire la kawan sekerja atau kawan perniagaan..

Kat situ gak aku ade jumpe exhousemate aku yang agak lama duk dgn dia dulu..nama nye Kak Mah..semenjak dia kawin memng aku xpernah jumpe dia..sedang kan bukan jauh pun rumah..yang pelik nye xpernah bertembung lak ngan dia kalau ke kawasan2 pasar kat sne..seronok tengok dia dah ade anak.Anak nye pun dah besar..

Hbs makan,kami pun meminta diri untuk ke K.L lak..Kami ade janji dgn kawan exclassmate kat Wangsa Maju. Dah berapa lama kami xberjumpa. Dia pindah dari Slim River pun kami xtau..Dia cakap bukan sengaja xnak maklum kan..tp dia pun xtau family dia dah pindah..Sebab dia masih di Sepang time tu atas urusan study..Aku tabik kat dia nih sebab satu-satu nye membe lelaki yg masih sambung study lagi sedang kn yang lain semua sudah bekerja..nampak sgt wang bukan masalah walaupun dia bukan la dtg dri keluarga yg senang..

Kami berjumpa di Taman Melawati kat Wangsa Maju..rumah dia pun dekat situ je..tepi MRR2 ade restoran yg pelbagai..Nasi lemak antarabangsa,Old Town,Sate Kajang dan macam2 lagi..Aku ckp kt hubby terasa nak minum kt Old Town, terus hubby bawak tanpa bertanya tuk kali ke-2..He..Selalunya hubby akan tnye 3kali kalau nak minum atau mkn kt tempat2 mcm tu..sekarang ni disebab kn rezeki semakin menyebelahi kami,hubby xlagi nak berkira sgt..Alhamdulillah..



Aku ambik Mocha Coffee & hubby ambik White Coffee..Sekali minum,nak terkeluar anak tekak aku..punye la pekat xterkata..sampai tersedak aku minum..Abah aku cakap sedap sgt kopi kat Old Town nih..Bayang kn la,setiap kali datang je rmh makcik aku,mesti abah aku dtg minum kt Old Town..siap beli 3 in 1 White Coffee lagi..aku rase nk pengsan ade la..eeeiii..not my taste!!!


Nama membe aku nih Fendi tapi kami senang panggil dia Jien..panggilan ni aku xtau mane membe2 cekau..tp yg aku tau diaorg ni memng suke bg nama bukan2 kt membe2..paling yg jdi mangsa kalau nama Ayam,Katik dan mcm2 la lagi name tah ape2 yg diaorg gelar kn kt membe2..Time Sekolah Menengah kat Slim River, membe2 gelar aku anak mak Pah-Makcik Kantin..ade ke patut??Aku glamour atas nama mak aku..korang bayang kn la..

Walaupun sekarang semua dah bekerja dan duk jauh2..walaupun jarang berjumpe..tp nama panggilan tu masih melekat pada yang berkenaan..hehehe

Hampir pukul 12am gak la kami leka bersembang..Akhir nye kami mintak diri dulu..seronok jmp kawan2 lama smpai jam pukul berapa pun xingt..aku menguap bru hubby ajak blik..tu pun dah 10kali nye menguap..last punye menguap,aku bukak luas2 mulut ni..mne la tau dia xnmpak lagi..huhuhu

Tapi kami pun bukan terus balik..aku siap singgah kat rmh makcik aku yg xjauh dri situ..tp makcik ak dah tido..tinggal la ank teruna sorang tuh..Faiz..layan kn je la..Kul 2am baru sampai rumah..kui kui kui..

-------------------------------------------------------------------------

29/09/2009 ~ Ha..esok nye aku terima 1 call mintak aku dtg tempat lunch company lama aku selalu gie..aku ingt kan psl nak jumpe2 exofficemate ke..rupe nye nak ada kan farewel lunch untuk pemandu lori ofis lama aku nih..Dia nak balik Kelantan dah..dpt kje kt kawasan kg dia..Bini dia memng dah duk Kelantan..dia tinggal sorang2 kat sini..Kate nye bos dia kt sni agak berkira..Nasib bos kami ni lain2..dia under company lain..aku dlu under company lain..

Kami memng suke sgt Restoran Indonesian Food nih..name restoran ni..Restoran Anggrek Kuring..makne nye aku xtau..ape yg aku tau restoran ni semua nye diimport dri Indonesia..dari segi peralatan,masakan,kerusi,meja serta pelayan dan cheff nye pun dari Indonesia..Masakan nye xla pelik2 sgt..semua kene ngan citarasa Malaysia..sebab xjauh beza..murah pun murah..Time aku celebrate hubby dpt keje tetap pun kt sni..


Yang aku suke nye restoran ni sebab ade jual barang2 dtg dari Indonesia..xkire la kat mne..Jakarta ke,Bali ke, ikut kn seluruh Jakarta mereka kumpulkan barang2 untuk dijual kn kt sini..harga nye pun murah2..dari RM10-RM100..murah kan??Dulu bos lama aku pun beli kan hand beg aku buatan rotan dari sini gak..semalam duk tengok2 hand beg bnyak yg aku berkenan..tp pk kan hubby baru beli kan hand beg dri Miri,xjdi la nk memenuhi almari beg yg dah tersedia penuh tu..

Tapi aku duk terkenan lak wallet nih..Cantik & kene ngan citarasa aku..bile dah nak dekat 3 kali aku duk usik wallet nih,aku pun xleh tahan,trus sambar je..pada mule nya harga dia RM15.90..pastu aku ni gatal mulut g tnye "Xde discount?" Selamber je kan??Maklum la,bos restoran ni ngan bos lama aku ngam..kebetulan lak member card bos lama aku ade kt aku,gune kn je la..Dapat la RM12..huhuhu..pandai x??

Aku pernah tengok wallet ni kalau dijual kat luar..kalau xsilap aku harga tuk wallet ni dalam rm29.90-RM59.90..xtau la knp mahal sgt..mungkin diaorg kire duti & pengangkutan + sewa kedai..nasib la..


P/S:- Sape2 ade pengalaman sambut besday hubby korang,leh kongsi ngan aku x??

0 ulasan:

Post a Comment