Jom Click Nuff!!

Followers

Tuesday, September 29, 2009

~Raya 2009 - Raya Kedua & Ketiga~

21/09/2009 ~ Pukul 8am aku dah bersia tuk ke Sungkai..lps sarapan bihun pg tu,aku trus panas kan enjin kete..hehehe..punye la xsabar nak balik kg kite kan..hehehe

Sampai Sungkai tengok ramai lagi sedara mara aku yang belum bngun..Hampeh semua nye..aku sempat salam raya ngan blah aku time diaorg belum mandi..tau ke betapa wangi nye bau-bauan mereka??fuh..tuhan je yg tahu..


Kalau nak di tnye psl aktiviti di pagi raya fmly aku nih senang je..kalau family blah aku berkumpul,mak sedara,pak sedara beserta sepupu sepapat, akan bersalaman raya time lps sembahyang raya..time tu semua salah malah yg diaorg lakukan tahun lps akn diingt time tu..hehehe..korang tau sebab ape bende2 tu di ungkit kn balik??bukan sbb tuk marah atau ape..tp tuk bg tau ape salah diaorg yg telah diaorg buat..kenang kn balik time tu dan minta maaf
time tu..Baru la feling hbs..menangis sampai xnk hingat beb..

Sepupu aku ckp juara tahun ni di pegang oleh abg sedara aku yang berbadan besar..nme nye Ehsan..kalau korang tengok dia mcm samseng nak hentak kepala org..tp pg tu semua muke2 bengis dia hilang..Time tu tengok dia mcm budak kecik..terhenjut2 bahu nye pg raya tu..Bile tengok video yg sepupu aku rakam tu..memng nk tergelak..tp terselit sedih gak..

Lagi 1..kalau balik rmh makcik aku nih..Kami akan main dgn anak kpd sepupu aku (Sera) nme ank dia Lela..best x??manje nih!!!Xleh usik sikit sepupu aku..pasti mengamuk..aku memng paling xleh dekat dgn dia..ade gak diaorg suruh aku hulur makanan kt dia..smpai sesak2 nafas aku time si Lela ni nak ambik makanan kt tngan aku..Tangan si Lela ni memng laju je mencapai
ape saja..Dia juga paham kalau kite duk marah & acah pukul2 sepupu aku nih..kelakar kan??


Raya kedua ni xde ape sgt aktiviti nye..hnye berkumpul dan bersembang..lagi makan masakan makcik2 nih..macam2 mereka masak..dari pg smpai ke malam..

23/09/2009 ~ Raya ketiga ni pun ade gak aktiviti nye..ape dia??
^
^
^
^

^
^
*
*
*
~Pagi raya aku dikunjungi oleh kawan2~
~Ayu,Jebat,Isa,Tengku & Didi~
Terkejut gak bile membe dtg beraya rmh aku..aku lak kebetulan pagi tu memng sibuk sediakan laksa yg dimasak oleh mak aku..semua sayur mayur aku hiris kan..tetibe hubby bg tau kengkawan nk dtg..terus jadi sibuk sesangat..nak sembang pun xsempat..kejap2 mak panggil sedia kn itu ini..penat tul..tp best!!Jemput!!Jemput!!Makan!!

Malam lak kami ke Sungkai sekali lagi..begini la kalau raya..berulang dari Sungkai ke Slim River..pastu ke Sungkai balik..Siang kat Slim River..malam kat Sungkai..Penat??Langsung x!! Happy lagi ade!!

~22hb lak besday sepupu aku nih..paling rapat dgn aku..tp paling suke gaduh ngan aku!!~

~Begini la kalau sambut besday atau kalau ade kenduri kendara..family aku memng kecoh!!~
~Paling teruk pakcik aku ni..penyelamat nye pon sekali kene..huhuhu~
~Ini la sepupu paling hantu sekali..adik aku tuh!!~Begini la setiap kali raya..best kn??aku pun sampai xnak balik rmh MIL..tp kne balik gak esok nye..boring tul..ikut kan gak la si hubby..sebab hubby ni jadi seorang yg sgt2 pendiam kat rmh makcik aku..kte nye xleh masuk sgt ngan sepupu sepapat aku yg cukup gile2..jenuh gak aku nak tengok2 hubby bile aku nak bersembang ngan sepupu aku..risau dia boring..dia ckp kalau dia boring,dia tido la..

Ape2 la..yang penting aku dan hubby bahagia..xgitu??!!!




0 ulasan:

Post a Comment