Jom Click Nuff!!

Followers

Monday, September 28, 2009

~Raya 2009 - Balik Kg~

Assalamualaikum W.B.T..
Hai kawan2 semua..selamat kembali pada blog..agak lme gak aku xbukak & n3 blog nih..maklum la cuti raya seminggu..Aku pun bukan balik bawak laptop..lagi pun cable internet kt kg kne curi..so,xde la nk on9..

Seronok ke raya tahun ni?pada aku biase je..maklumla..blik rmh mak mertua..meriah gak..tp xla se excited mne.. Kami pun xde shoping mne2..maklum la..masing2 kje tempat baru..xdpt bonus..

19/9/2009 ~ Aku ajak hubby balik kg Jumaat mlm lps berbuka..tp hubby ckp jem gile..xsanggup nak hadap jem..aku bukan ape..leh gak kudap2 time dlm perjalanan..kang klu lps bersahur baru nak bertolak,xdpt la nk kudap2 dlm kete..

Akhir nye akur kn gak la permintaan hubby sbb yg nak memandu nye dia gak..Lps bersahur tu kami terus bersiap2..Beg dan peralatan lain kami dah siapkn dah..Semua nye aku dah paking mlm tu..Hubby pun siap kn la anak2 inkan nye bg mkn n siap taruk lebih2 lagi mknan tu..kang takut xckup mkn lak..
~Ole2 raya dari supplyer tuk aku..TQ~
~Anak2 ikan dah siap bg mkn~
~Beg2 pun dah siap paking!!~

Bile semuanye kami dah pastikan ok..Dapur, suis & semua yang berkaitan dgn rumah kami dah check..siap double check lagi..takut ade yang xbertutp atau cabut lagi..bile dh psti kn semua nye lengkap,kami pun turun la ke kereta..wa..time ni bru ade rse teruja skit nak blik kg..dah lme xrse mcm nih..

~Penuh 1 kete brg2 kiteorg je..~

Bile dah masukkan semua brg2,baru la kami bertolak dgn semangat nye..hubby dah tido awl mlm tdi..tp still mengantuk kte nye..dgn lafaz bisminllah kami memula kan perjalanan.jam menunjukkan pukul 7am..keadaan pun agak gelap..Pastu aku dpt msj dari budak ofis aku tnye dh bertolak ke belum..klu dh,dia suruh singgah kat rmh dia ambik lemang tuk bawk balik kg..hehehe..memng best la ko Asrul..nnt aku carikn calon tuk ko ye...thanks..

~Asrul "Ni tuk korang..masin sikit ye lemang nih..hehehe..xtido mlm nih.."~

~Peje "Ni lak tuk ko..dodol & kuih tat..sedap siot!!"~
Ok..kami pun mulakan blik perjalanan yg telah trtangguh tadi..siap singgah isi minyak & pasti kn kete dlm keadaan yg baik..huh..nasib xjem jalan..kami pun bukan ikut jln ke K.L, tp ikut tol Shah Alam..memng clear je jalan..nasib hubby pandai pilih waktu nak balik..


Tapi bile smpai area Sungai Buluh,baru la menampakkan jln mkin sibuk..ditambahkn pulak hari hujan pg tu..tp syukur la sbb xde kemalangan di sepanjang jln..Walau pun jem, tapi boleh dikawal lagi la..

Tau2 je dah smpai Tg Malim..hehehe..ape lagi aku terus ajak hubby g shoping..tp smpai pekan Tg Malim, xde parking lak..alamak..mls tul nk bersesak..terus aku ajak blik..


Ingt smpat la jmp anak sedara aku si Yaya..rupe nye dia dah balik rmh opah nye kat Tronoh..Kali ni semua anak2 blik kt rmh MIL..aku ni dkt,so lps berbuka baru plan nk ke rmh MIL sbb raya pertama kat sne..Aku dah plan ngan adik beradik aku..raye thun dpn semua beraya kat rmh mak kiteorg lak..huhuhu

~Excited nak beraya..Cuci sampai licin..~

Kami berbuka rmh mak aku..Rase sedih gak sebab pertama kali xberaya tuk raya pertama ni ngan mak & family sendiri..hubby lak dah siap bg tau xnk kejap2 balik..kalau nak beraya terus & raya ke 2 baru g rmh mak aku..huhuhu..sedih sgt..

~Mak siap masak tuk berbuka..Sekali masak rendang hijau..sedap sangat!!~

~Kalau korang pandai,apakah binatang ini?~
Kalau kt rmh mak,xde sibuk sgt time2 nak raya nih..Macam biase mak akan masak yang special2 seperti rendang,kuah kacang,nasi impit dan mcm2 lagi..Paling aku suke mak akan masak laksa tuk tetamu yang dtg beraya..hbs mak masak,mak akan bawa ke Sungkai rumah makcik kat sne sbb kami akan beraya kat sne..Selalu nye mlm raya kami dh berkumpul kt sne..

Cume tahun ni agak berlainan..aku terasa teruja gak nak beraya ngan hubby sbb ini kali pertama kami beraya sama dan kali pertama gak aku beraya kat rumah MIL..huhuhu

After berbuka,aku pun terus ke rmh MIL..berat je hati nak ke sane..sbb aku sedih sbb xdpt
beraya ngan mak..sedih sgt..tp dpt gak aku kawal perasaan nih..baik nye pelakon!!!

~Setiap tahun hubby memng pegang kontrak buat lemang~



Malam kt rmh MIL memng meriah sbb yang jauh akan balik..dari Sabah pun balik..semua berkumpul..Ipah balik mlm raya tu..siap sambut dgn mercun lagi..wa..memng meriah sgt!!

~Org Sabah baru sampai~
Ni la meriah nye mlm raya tu..aku pun sanggup tahan mengantuk sbb ingt nak tolong hubby wat lemang smbil2 tunggu org dri Sabah balik..Bile Ipah dah sampai,aku pun masuk tido terus..teruk x?? he..jgn mara r!!..aku dh check keje dah xde..aku pon titon la..huhuhu

2 ulasan:

AisyahMhz said...

mane ank ikan ko norah?x nampak pun mcm berudu je aku tgk..hehe jgn marah..

Naurah Napiha said...

To UQ :- Kalau kau xnampak..bermakna kau buta..hehehe

Post a Comment