Jom Click Nuff!!

Followers

Friday, September 11, 2009

~Siapa Harus Dipersalahkan?~



Hari ni aku terasa sedikit dan teramat sedikit sedih..cukup jauh disudut hati nih..terlalu jauh..maybe aku akan kehilangan 'dia' untuk selamanya..ape masalah nye aku pun xtau..maybe ade silap kat mana2 tanpa aku sedar..manusia mana yang xpernah buat salah..Semua manusia yang dicipta olehNya xde yang sempurna..

Mesti ade yang kita tidak perasan tentang kesalahan yang telah kita lakukan..Hari ini menyedarkan aku tentang seseorang yang pernah menjadi kawan,sahabat,saudara dan org paling rapat dgn aku...

Hm..aku xtau ape salah aku..maybe ade salah dan kesilapan yang aku pernah buat membuatkan dia terasa..tapi ape?kenapa dia tak berterus terang dgn aku?kenapa mesti nak bermain teka-teki?

Setiap manusia dilahirkan berbeza2..bukan paras rupa dan fizikal..tapi perangai dan hati budi juga berbeza..Aku mengaku bahawa aku adalah seorang yang panas baran..seorang yang cepat terasa..dan seorang yang amat peramah sehingga kadang kala ape yang diperkatakan tanpa aku sedar..

Sekarang aku semakin dewasa..keadaan membuatkan aku dewasa..aku sedar dia mula menjauhkan diri dari aku atas sebab yang aku tak tahu..tapi apa yang ditunjukkan seperti salah aku..Tak boleh kah dia menjelaskan kesalahan itu?Ini kah yang dikatakan dewasa pada dia?

Aku xkisah kalau benar dia tak mahu lagi bersama aku..Aku dah ada my life..life must go on..xkan aku nak down disebabkan masalah sekecil zarah ini?Perlukah aku mempunyai perasaan bersalah sehingga membuat kan aku meletakkan diri ini dibawah?

Aku nak tanya pada sesiapa yang membaca..perlukan aku meminta maaf walaupun pada kesalahan yang belum pasti?

Jgn panggil aku seorang penakut atau pengecut!!!Kalau benar kesalahan itu wujud,tolong nampakkannye supaya aku sedar akan keterlanjuran aku..Kalau sembunyi2 atau mendiamkan diri seperti ini & membuatkan aku tertanya2,itu baru dinamakan pengecut..

Aku telah melalui jalan yang berliku2 sepanjang hidup aku..Pelbagai yang aku jmp dlm hidup aku..kalau dia berhadapan dgn aku untuk menyatakan kesalahan yang telah aku buat,aku sanggup dihukum & meminta maaf..Aku juga akan tabik dia sebab menegakkan kebenaran yang cuba dia tegakkan untuk diri dia..

Sikap dia yang xnk berterus terang dan mengambil 1 keputusan tanpa mendengar penjelasan dari aku..dia pun xnak terang kan ape sebenarnye yang berlaku..hnya bermain dgn kata2..Aku kenal dia..cara dia aku dah faham sgt..Jadi..biarkan lah..

Benar kata dia..thats your life..hidup aku dan family aku akan aku jaga..aku xperlukan lagi sesiapa yang xperlukan diri ini..Aku dah ada org tersayang disisi..

Perasaan aku sekarang?Entah..aku xrasa apa2..sekarang ni aku ingin meluahkan ape yang aku xboleh nak perkatakan pada dia..Aku tak rasa sedih atau terasa hati dah..Pada mula nya memng aku nak minta maaf pada dia..tp mcm mne?aku xtau salah aku pada dia..perlu ke aku minta maaf?

Hm..perasaan aku sekarang ni mcm biasa je..marah tak,sakit hati tak..sedih lagi la tak..xsabar nak balik rumah jumpe hubby..wajah hubby yang comei tu akan membuatkan hati aku yang gundah gendala ni akan menjadi tenang setenang air dikali..Segala masalah yang aku hadapi akan hilang begitu sahaja..tu la kuasa tuhan menjadikan Adam & Hawa nih..

He..aku pon xtau ape yang aku dah luah kan nih..

SELAMAT HARI RAYA DAN MAAF ZAHIR & BATIN


2 ulasan:

s@yangh@sni said...

manusia mmg makhluk yang paling payah dimengerti..
kalau rasa betul buat tak tahu jer..
kalau rasa salah tanya arr member tu bebaik..

Naurah Napiha said...

To s@yangh@sni :-
Dah tanye..tapi dia macam main teka teki je..entah la..kite ni kalau boleh xnak panjang kan cerite..bukan org lain..sedara sendiri gak..susah la kak..

Post a Comment