Jom Click Nuff!!

Followers

Tuesday, September 29, 2009

~Raya 2009 - Raya Pertama~

~Sedondon si merpati putih~

20/09/2009 ~ Pagi2 lagi aku dah bangun..Lps mandi terus gerak hubby tuk sembahyang raya..sian hubby smlm dapat tido dlm kul 4am semata2 jaga lemang..Aku lak siap iron tudung..fuh..semua duk beratur panjang tuk iron baju raya masing2..nasib aku dah siap iron kat rmh mak aku sebelum dtg rmh MIL..Kalau tak mau kul 1pm belum tentu aku dpt iron baju..nak iron 1 tudung pun berejam beb!!

~Persiapan di pai raya~

Lps hubby g sembahyang raya,aku terus sinsing lengan baju tolong MIL and SIL kat dapur..


Family hubby yang besar ini memng meriah..lagi2 bile semua berkumpul bukan dari adik beradik je,tapi sedara mara berkumpul membuatkn rmh ni xlekang dgn gurau senda..aku pun xsabar nak tunggu hubby balik sbb nak tau macam mane family lain beraya..sebelum ni aku hnya beraya dgn family aku..jadi cara org lain beraya di pagi raya ni aku xtau la mcm mne..ade ke bersalam salaman sampai menagis-nangis..atau mcm biasa je..he..xsabar nye..

~Hubby ckp setiap pg mereka akan makan sebelum bersiap pakai bju raya~

Saat ditunggu telah pun tiba..tp masa bersalaman terpaksa ditangguhkan memandang kn ade tetamu berkunjung dipagi raya..Jadi kami gantikan dgn sesi bergambar..dari sini pun korang boleh tau betapa meriahnye family hubby..cume hati aku je xde kat sini..aku asyik pk family aku je..hubby suruh aku sabar sampai esok pagi..hm..sedih nye..

~Sesi bergambar bersama keluarga hubby~

~Macam nak g nikah je kan?~~Happy bangat!!~

Lps aku bersiap dan bermekup,hubby masuk bilik..dlm bilik je kami bersalaman raya..xde nangis..tapi sayu je..Hubby yang hulur tangan dulu mintak ampun dan maaf..terharu sungguh aku ketika itu..selalu nye isteri yang patut mintak maaf dulu..tp xsangka hubby begitu lembut..sepanjang kawin dgn hubby,aku sentiasa bersyukur sbb dikurniakan suami yg cukup menyayangi dan memahami diri aku..kalau boleh aku xnak kehilangan atau membayangkan hidup aku tanpa dia..CEEEWWWAAAHHH!!! Jiwang pagi2 raya lah pulak..OOOppppSSS!!! Terlebih sudah...

Bile Tok dari Kg Perhentian (Tok sedara) dah balik..Kami pun memulakan la sesi memintak maaf dan ampun dari yg tua sampai la ke muda..Xde rasa terharu pun..cume aku ade sedikit sebak bile bersalam dgn Kak Ina..He..tp xmengalir pun air mata nih..Boleh ditahan kan lagi la..

~Tok Sedara dah nak balik~

~Bermula la sesi persalaman di pagi raya~

~Bersama MIL~
After bersalaman tu kami ambik gambar satu keluarga la buat kenang-kenangan..memang meriah..dan aku rasa teruja sebab xde nangis2..huhuhu..


Ini mcm biase la..lps bersalaman mesti ziarah kubur saudara2 yang telah tiada..selepas bersihkan kubur, kami baca yasin dan sedekahkan al-fatihah buat yg tiada..dapat gak rakam pelbagai aksi si kecik dan si besar..

~Arwah nenek,atuk & onyang hubby~

~Si kecil yg cukup menginsafi~
~Hubby menerangkan kubur2 yg ada kat situ kt adik bongsu nye~
Ptg tu geng2 hubby dtg beraya..xramai pun yang datang beraya tahun ni kt rmh hubby..tu agak memboring kn kt rmh sbb aku xtau nak buat aktiviti ape lagi..sekali geng2 kami time sekolah datang lak..sape lagi kalau bukan Didi,Azim danTengku..Pastu diaorg pun ajak beraya kt rmh Yan & Poje..Setiap tahun aku dan hubby akan plan raya bile nak beraya kat rmh membe2..selalu nye kami akan berkumpul kt rmh Ija..tp memandang kan Ija dah kne keje raya ke-3,tahun ni memang xkemana la..rmh terbuka membe2 pun xde sape buat..so raye gitu2..Setiap tahun gak memng aku la sorg pompuan dlm kumpulan beraya..Dari berkawan sampai la dh berkahwin,memng xberubah..best kn?ini la cara kami nak merapatkan ikatan persahabatan..

~Beraya di rumah hubby~

~Beraya di rmh Yan~
~Beraya di rmh Poje~

Time bersembang kat rmh Poje, tetibe ade mercun menembak berdas2 ke arah rmh Poje..rupa nye budak2 kat rmh jiran tengah main mercun tapi mercun roket tu terjatuh dari landasan terus serbu ke arah rumah Poje..nasib xjadi ape2..yg aku risaukn kereta dan rmh berdekatan nih..mau nye meletup..elok lps saat cemas tu hbs,Boleh lak diaorg sambung main balik..sabar je la..


Lps ke rmh Yan & Poje, Kami ke rmh Didi lak..macam biasa la..setiap tahun sememang nye aku adalah perempuan tunggal dalam kumpulan ini..Baik time raya atau berkumpul dgn keng kawan,mesti aku sorang je perempuan..Kate hubby aku je yg boleh msuk dgn keng kawan dia..boleh bergurau dan berseloroh..


~Azim ni dari mule berjumpa smpai la dah 4 rmh g pun mulut dia je yg bising..aku buli dia blik!!~

Tuk raya pertama tuk tahun ni agak berlainan sikit..best tu memng best..tp xcukup meriah..selain dari keng kawan yang sibuk bekerja dan xde cuti panjang,aku & hubby pun terpaksa bahagikan masa kepada kedua-dua family..hm..kepuasan tuk bersama family berlama-lama meng xde la..Hari ni kesane,esok lak ke sini..

Semua ckp disebab kan dekat boleh la..Sungkai ke Balun,Balun ke Sungkai..larat ke???

0 ulasan:

Post a Comment