Jom Click Nuff!!

Followers

Friday, September 4, 2009

~Kereta ku Accident~

4/9/2009-Pagi2 tadi aku dah lambat nak g keje..mane x nye..jam dah tunjuk kul 9.20am..aku masuk kul 9am..nasib bos g meeting kat luar..

Tengah2 aku kelam kabut,tetibe dah nk sampai ofis,tepi pemandu sebelah kiri aku bergegar..rupe nye kene langgar..adoi..

Pada mule nye aku xperasan sgt..sekali aku tengok kt side miror ade org tergolek kt jalan..aku patah balik..sebelum keluar kete aku siap call membe ofis aku..Asrul..bg tau kat dia kau excident depan ofis..dia terus bergegas datang kat aku..Yang langgar aku tu india lelaki 2org..sebelum ape2 aku siap call hubby..tp mcm biase la..hubby msti ingt aku main misscall..Lps aku mesej ckp kne langgar,trus hubby call. Pastu ckp ngan membe ofis aku nih mintak tolong setelkan..

Tak la teruk pun..cover tayar pecah..pastu ade la calar sikit..Bincang punye bincang..laki india tu panggil kawan dia..rupe nye bukan org Malaysia..dia mintak setelkan kat luar..ikut kan membe aku nak setel dlm balai je..maklum la bukan salah aku..

~Nak dekat2 raya ni mcm2 dugaan..Ni la salah satu dugaan pose aku kali nih..~

~Sebelah ade..sebelah xde..Ahaks!~

Memang mencabar kewibawaan aku sebagai umat yg soleh tul hari tu..dah la org india tu bagi alamat tempat kerja dia salah..pstu bagi no plat motor yang langgar aku tu tah sape2 nye no plat tah..Nasib membe ofis aku ni cerdik gak..lps setel kat Produa tu dia terus cari tempat kerja india tu..sebab nye india ni bagi rm100 je..janji petang dalam kul 7pm dia nak bagi lagi RM100..Macam2 la alasan dia..aku xcakap bnyak..semua aku serah bulat2 kat membe ofis aku nih..so kalau dia nak gaduh ke,nak hentam ke..aku memng xambik pot..yg aku tau kete aku setel..hehehe

Ok..citer balik psl india ni kelentong kiteorg..lps tengok tempat keje nye xde kene mengena pun dgn ape yg dickp,membe aku cari balik india tu.. Bile jmp,membe aku ni nak tunjuk hero la..(Time nih aku dah smpai ofis pon..tengok membe xbalik lagi..ingat g mane2)..Entah ape yg membe aku duk mengamuk kt india tu,india tu tunjukkan rmh yg dia keje..keje kontrak tuk renovation rmh..

Dalam kul 4.30pm Produa call bg tau kete aku dah siap..aku terus call india tu mintak duit..xsampai 10minit dia dah sampai ofis aku nih bg lagi RM100. tu pun nak membe aku nih gak yang kol ckp nk sekarang gak..(Dalam pada itu,membe aku nih dah takut2 kn kau klu india tu xmau bayar..wooo...takut beb..kang kne goreng ngan hubby)

Kul 5pm aku terus ambik kete & balik..hubby dah tunggu kat bawah flat..Duk periksa kete bile nmpak aku dah parking..xsabar tul..nasib semua ditanggung oleh india tu..klu x,mau kene ceramah xberbayar dari hubby..huhuhu

0 ulasan:

Post a Comment