Jom Click Nuff!!

Followers

Tuesday, September 29, 2009

~Berakhir Nya Cuti Raya~

Setiap anak kecil pasti bergembira dahulu,
Kerana seronok mengutip duit raya,
Seminggu telah berlalu,
Berakhir sudah cuti raya..


Wah gitu..pantun tu..jgn memain!!huhuhu..xsangka..cuti seminggu raya akhirnya berakhir..jadi semua sanak saudara sudah bersiap sedia untuk balik..Ade yang sampai menangis-nangis sbb rase mcm kejap sgt berjumpe..ade pula yang rasa berat hati je nak tinggal kn kg halaman..

Aku pun sedih gak sebab terpaksa meninggalkan kg halaman family blah laki aku dan blah aku..ke dua-dua blah memng meriah raya tahun ni..jadi nak tinggal kan memang agak memberat kan hati aku dan hubby..sepatut nye aku start keje hari Jumaat (25/9/2009) tapi hubby xbg sebab takut aku rase xpuas berada di kg..hubby lak keje sbb xdpt cuti..

~Saudara mara sebelah hubby mula meninggalkan perkarangan rmh sedikit demi sedikit..smpai rasa kosong je berada di rumah..~

Aku kejap berada di Slim River..sekejap lak aku berada di Sungkai..Memng terasa kekosongan bile seorg demi seorg balik..aku lak bile semua dah start balik,aku pun follow mak aku gak balik ke Slim..

Ni antara aksi2 dari rmh makcik aku..semua nye membawa kesan kesedihan yg mendalam..
^
^
^
^
^
^
*
*
*
~Adik aku yg bongsu memerhatikan makcik2 dan pakcik2~

~Pakcik aku kt Johor bg duit raya kt mak aku sebelum balik~
~Anak sedara aku yg baru sampai dari Slim River memerhatikan Pakcik aku yg bru bertolak nk blik~
~Kereta pakcik yg semakin jauh..~
Bile seorg lps seorg dah balik ke rmh masing2..kami pun terasa sunyi je..sedih gak kan bile semuanye dah mula nak bekerja..

Balik je ke Slim,mak aku mengamuk pasal bibik angah buat hal..huh..mls la nk cter panjang2 dlm blog ni..klu korang nak tau sgt,tnye akak aku..

Paling aku xsuke bile dah cti lame2 ni rasa malas nak start kje..adoi..Tolong!!!tolong!!bile nak cuti lame2 lagi nih???!!!

0 ulasan:

Post a Comment