Jom Click Nuff!!

Followers

Tuesday, October 6, 2009

~Aku yg melayan perasaan~


Tetibe aku rse berdebar semacam je..knp yek??aku pun xtau..yang aku tau aku ni semakin kuat mkn..xkire la mlm ke,pg ke,tengah2 hari buta ke..mesti aku cari brg nk mkn..cume keropok atau bende2 keras je aku xdibenarkn mkn..hm..ngape yek??

Selalu nye perasaan aku mcm ni time2 nak hujung bulan..biase la..date org pompuan kne la hujung2 bulan di awal2an bulan..tp aku ni dah nak dekat masuk pertengahan bulan..knp yek??

Mak aku pernah pesan habis kan belajar ni dulu..semua pun pesan macam tu..sebab nanti aku penat dan xleh nak sambung belajar..mungkin gak takut aku xleh bawak diri bile mengandung ni..maklum la..nmpak di luaran mcm kasar..tapi ikut kn aku ni manje sgt2..sampai kalau luke2 sikit atau demam aku mesti merengek mcm budak kecik..dulu sebelum kawin,aku selalu merengek kat mak aku..time2 tu la nak bermanja..aku duk ngendeng2 kat tangan mak aku suruh picit2 kepala..sambil2 tu wat la muke kesian ke,manja ke..kalau xjalan gak,aku nangis macam budak kecik..sampai la dh kawin pun perangai aku yg 1 ni susah nak berubah..

Kadang2 pening gak kepala hubby sebab aku terlalu ikutkan perangai mengada2 ni sampai nak makan pun xboleh silap sikit..kalau keluar makan,kalau xsedap pasti aku xnak makan..

Tapi tu dulu la..umur aku sekarang dah mengajar aku erti kedewasaan..Banyak perkara pahit dan manis yang aku tempuhi telah mematangkan cara dan pemikiran aku..cume memng ade kalanya aku xlari dari memanjakan diri dgn mak dan hubby..mak sekarang pun macam xkisah..kalau x dlu mau dihambat nye aku ni kalau aku cube nak tunjuk perangai ngade2..hehehe

Hubby lak??aku pasti orang2 yang dah kawin mesti la akan memanjakan diri dgn hubby masing2 kan?dengan sape lagi kite nak bermanja kalau bukan dgn suami sendiri..

Tapi sekarang ni aku bukan nak citer pasal soal manja atau perangai mengada2..tapi yang aku cube nak kongsi kan tentang perangai pelik sejak akhir2 nih..Sebelum ni aku la paling xsuke makan banyak..lagi2 nasi..mesti nak termuntah kalau lebih dari 5 kali aku suap nasi dlm mulut..walaupun sesedap mane pun lauk, aku akan rase nak termuntah time nak hbs kan lagi separuh pinggan nasi..pelik kan??mane xnye badan tu xmau naik??

Hubby selalu marah kalau aku xhabis kan sesuatu makanan yang aku beli atau yang aku ambik..sebab dia yang akan jadi 'Tong Sampah' nye..Tapi kejap je dia marah..rezeki dpn mata xkan ditolak..walau sekenyang mane pun dia,tetap akan habis kan..huhuhu

Lagi 1 aku cepat terasa dan cepat naik marah..walau pun dgn perkara kecil sekecil pasir..pelik x??memng pelik..bile dah dtg marah nye, aku nak lepas kan time tu gak..agak nye tensen kot sebab tarikh yg 'dijanji kan xberkunjung tiba'..ape dah jadi ngan aku sekarang nih??

Lagi perangai pelik aku sekarang..aku pantang tengok bende yg selerak!!semalam (7/10/2009) aku & hubby sampai rumah nak dekat pukul 1am.Mate ni dah xlarat nak bukak..pk bantal & tilam je..tp masuk2 je rumah,tetibe rase berasap je kple tengok rmh selerak..xla selerak sgt pon..cume buku2 ats meja & pinggan ngan cawan je x basuh..hbs aku kms rmh sampai licin xde langsung selerak nye..Siap check kt tempat kasut & keluar kn kasut2 yg dah uzur tuk dibuang lagi..bnyak perkara rupe nye yg aku lps pandang semua aku dah terpandang mlm tdi..tau aku tido kul brp?kul 3am gak la..tu pun xleh tido sgt sbb aku duk teringat nak cuci bilik air lak...

He..pelik sebab aku ni malas tahap 8..lebih baik dari tahap 10..balik ni aku nak kemas & cuci ape yang patut..tapi keadaan aku ni menimbulkan pelik dihati aku..sebab hubby xperasan lagi perangai pelik aku nih..yang perasan diri aku ialah aku sndiri..mcm mne dia nak perasan..Sampai2 rumah terus tido..aku tido kul brp pun dia xtau..sian..hubby penat semalam outstation sampai Ipoh..

Sama2 la kite pk kan dan sesapa yg dah ade pengalaman tu,elok la berkongsi dgn aku..aku pon agak pening bile memikirkan nye..masih terasa debaran seperti akan terjadi ape2 je kat diri aku nih..maksud aku terjadi ape2 tu bukan lah perkara xbaik,tapi kemungkinan perkara baik..sama2 lah kita doakan..amin...

2 ulasan:

Suzana Ikram said...

naurah..
insyaallah xde ape2 yg buruk akan belaku.. harap2 benda yg baik. jgn d pikirkan sngt ye...

Naurah Napiha said...

To ikiqzana :- Haah la..memang ade rase pelik..tp xde ape2 yg berlaku..harap2 xde la yg buruk22mintak dijauhkan la..

Post a Comment