Jom Click Nuff!!

Followers

Wednesday, October 14, 2009

~Modem P1 W1MAX~



14/10/2009 ~ Semalam aku & hubby keluar..janji nak jumpe family angkat adik aku yang terpisah dah berapa tahun..time aku g Giant, aku try call,tapi xdapat..banyak kali try pun xdapat gak..aku terus ajak hubby gi Giant Bandar Putri..

Sekali hubby ajak singgah kat counter P1 internet nih..hm..nak pasang internet kat rumah ke? Dah lama hubby nak pasang internet kt rumah..kate nye dah lama xupload & update FS dan ape2 yang berkaitan dgn internet ni..memandangkan tempat hubby keje kene blog semua nye..hanya boleh layari akhbar2 je..boring kan?

Time tengok2 tu,hubby ckp gak nk gi kuar kn duit..ah sudah!!sah nk ambik gak nih!!Aku pun terus ambik & check modem & wirles nye..Ade yg pakai mcm pendrif je..ade gak pakai modem..modem ni agak murah bulanan nye..tapi laju gak..5gb,400kbps rm49 sebulan..tuk modem wiggy lak (mcm pendrif) lebih kurang gk mcm modem harga rm49, tapi xde WIFI..hnye 1 laptop sje leh gune..rm69..5gb,800kbps..

Pikir punye pikir,hubby suruh aku gak yg pilih..tau aku buat ape? Aku senaraikan kebaikan & keburukan antara 2-2 modem nih..mana yg paling bnyak kebaikan,tu yg aku pilih..disebabkan kami ni jarang ade kt rmh,so aku pilih DESKTOP MODEM WITH WIFI...hohoho..

Modem free, pendaftaran rm100, contract 2 year, 1st bill lak siap ade penolakan rm100 tuk promotion nye..

Lepas bayar tu, kene la tunggu sejam..lepas sejam baru boleh on9..balik tu terus open..ok gak..laju internet nye..macam antena TV lak..kene letak modem tu mengadap luar jendela..baru laju internet nye..lawak gak..sampai rumah pun dah kul 12am,xsempat nak tengok bnyak sgt..aku terus ajak hubby tido terus..xlarat nk bukak mate..

P/S :- Ramai kawan2 aku dah gune P1..so far xde lagi yg komplen psl modem ni..ape yg aku dgr ianye cepat dan senang nak layari internet..xsekat2..siap time nk daftar tu ade berkenalan ngan sorang pakcik ni..dia ambik 2 modem..1 modem Desktop & 1 lagi Wiggy..kate nye memang laju..tu dia berani ambik 2..untung tul..

0 ulasan:

Post a Comment