Jom Click Nuff!!

Followers

Tuesday, October 27, 2009

~Nasi berlaukan durian?~



27/10/2009 ~ Tengah2 aku sibuk dgn msj berlambak kat fon aku,tetibe Asrul pekik kt telinga aku..
Asrul :- "Ko nak makan durian tak?"
Aku:- "Kat mana?nak la!!!" Laju je aku ikut Asrul turun ofis..
Asrul :- "Kat bawah la"

Ape lagi..aku ingt kan budak2 site balik bawak durian..aku ni memng terkenal dgn hantu durian..suke sangat makn buah tu walaupun tau bau nye busuk..tapi sedap!!

Sekali turun2 je hujan punye la lebat..aku tengok semua tunggu dalam kete bos yg besar..pelik je..mane durian nye?

Awa (Big Bos) :- "Mari naik Naula!!" Selalu pelat panggil nama aku..xpernah nye nak betulkan 'R' tu..Aku pun naik la tanpa pikir panjang..dlm otak pikiran aku ni mesti diaorg nk makan dalam kete nih..

Sekali tu xsangka lak diaorg bawak gi makan kt restoran cina kat Bandar Putri..cit!!dalm hati aku menyumpah2 Asrul sebab dia tipu aku..kate makan kat bawah ofis je..ni asal sampai restoran cina lak nih??dah sape2 lalu lalang kat depan retoran tu pelik je tengok aku duk kat dlm restoran cine..hampeh tul!!

Aku:- "Hampeh ko Rul!!Ko kene kan aku ye? Dah la handfon aku xbawak..beg duit pun xbawak..sia2 je kang kalau JAIS dtg tangkap sebab ingat aku makan b***"
Asrul :- "Hotak ko!Aku pun xtau diaorg nak makan kat sini.."

So nak xnak kiteorg dah sampai..xkn nak duk dlm kete lak?kang ape kate bos aku..dgn muke seposen nye aku trun gak duk kt meja restoran cine tu..korang tau la mcm mne keadaan restoran cina nih..

Time diaorg tnye nak makan atau minum ape,aku laju je gi kat peti ais jual air tin tu sambar 1 air tin teh punye..hohoho..tnye makan lak aku xnak sbb Asrul dah hulurkan durian yg kuning ranum kt depan mate aku..ape lagi..tnpe berfikir panjang,laju je la aku sambar..mau 5ulas aku mengadap sorang..sedap sgt..Bos aku ckp tu gred D24..jenis bgus nye..dia beli nak dekat 30biji 1 bakul..ape lagi..xpandang kiri kanan la aku..

Bile nasi sudah sampai,aku terkejut sgt tengok bos aku ni letak sudu kat tepi gaulkan nasi dgn durian & makan mcm tu je tanpa lauk..Aku tnye la sedap ke,dia ckp sedap..siap suruh aku try lagi..hish!!walaupun nasi & sayur,aku tetap xde selera nak makn..korg tau2 je la sebab nye..bile pk2..xnk aku!!!

Tapi hari ni mengajar aku bende baru..iaitu nasi berlaukkan durian..korang pernah cube ke?aku pun xpernah..yg aku tau pengat durian, bubur durian, atau mkn dengan pulut durian ni..tu pun aku xpernah rase sgt sebab aku suke mkn durian mcm tu je..xsuke sgt yg dimasak..

Baru2 ni hubby gi kenduri tahlil kat rmh CC dia bawak balik bubur beras merah ade sebiji durian yg diletakkn kt dlm bubur tu..mule2 takut nak makan sbb takut sakit perut..sekali dapat mkn,xleh nk berhenti..last2 aku hbskn sorng je tuk 1 mangkuk besar..sedap sgt..siap suruh hubby gi tnye kt CC dia mcm mne nk buat bubur mcm tu..sedap!!!




2 ulasan:

EIJAM'S FAMILY said...

durian mmg sedap dik ooi

Naurah Napiha said...

To EIJAM'S FAMILY :-
Sedap sgt kak..tapi org M'sia ni kretiv mengolahkan makanan..mcm2 yg diaorg ubah tuk lagi menyelerakan bile mkn..

Post a Comment