Jom Click Nuff!!

Followers

Friday, October 9, 2009

~Sangat-sangat sedih~


Sangat-sangat sedih..teramat-amat!!Entah la..mungkin sebab salah aku yang terlalu mengharap bende yang tak pasti..Aku juga rasa tertekan bile semua orang keliling mengatakan bende yang sama..Tapi bile dah tau keputusan nye..amat mengecewakan aku..

Aku tak tau nak meluahkan pada siapa..tapi keadaan aku ni membuatkan aku teruja..disebabkan keterujaan itu aku lupa pada tujuan sebenar aku..Betul kata semua yang aku perlu rancang betul-betul hidup aku supaya tidak menyusahkan diri sendiri dan orang lain..tapi kalau dah ade rezeki, kita sebagai hambanya tidak dapat menolak ditambahkan rezeki itu memang untuk kita..Aku sebagai hamba jika diberi peluang untuk mendapatkan rezeki itu walaupun keadaan tidak mengizinkan,aku tetap menerima dengan hati yang terbuka dan kesyukuran yang teramat sangat..

Sedih bila aku tidak terpilih untuk mendapat rezeki itu sekarang..Semua berkata "Sabar lah..Ada hikmah disebalik nya" Ada juga yang berkata "Mungkin dimasa kan datang..insyaallah"

Aku?Menerima Qadak & Qadar dengan kesabaran walaupun seribu kekecewaan yang melanda dalam hati aku..

Mesti kawan-kawan tertanya-tanya ape yang cube aku sampaikan dan cube aku beritahu dalam n3 kali ni kan??aku pun xnak la main teka teki..tujuan aku n3 kali ni bukan untuk mengaibkan atau merendahkan sesiapa dalam hal ini..mungkin ada kesilapan yang kami terlepas pandang atau mungkin juga ini bukan rezeki untuk kami..

Sudah lebih 40hari 'Auntie' aku xdtg..aku risau gak..tapi aku xsyak ape2 sampai la aku bagitahu pada UQ & kawan ofis (Jan) aku tentang kelewatan 'Auntie' aku nih..Bile tengok diaorg macam suke sgt,aku xtunggu lama..

After balik dari keje,aku terus singgah farmasi beli test pregnantcy..Sampai rumah,aku terima msj dri UQ suruh test waktu pg sebab time tu bacaan paling tepat..Aku beli pun senyap2..hubby xtau..Pukul 6am aku dah bngun tuk wat test..tp keputusan nye sangat2 mengecewakan..Aku terus masuk tido..xnk pk sgt..


Sampai ofis aku bagi tahu pada UQ tentang test tu,,dia ckp kakak dia pun mcm tu..tp tengok2 ade..aku pun xtunggu lama..Time lunch aku singgah klinik tuk chekup..Bile dgr dri doktor bahawa aku masih belum ade ape2 lagi,baru lah lega sikit..sekurang2 nye aku xde la tertanya-tanya..

Sebenarnye aku xde la plan..Hubby mintak jangan ada dulu..hubby suruh aku habis belajar..bile ramai yang tanye2,aku just ckp xde rezeki..tapi kadang2 aku tengok hubby duk bergurau pasal anak..aku terasa gak..sape yang xterasa walaupun aku & hubby peringkat nak kukuhkan ekonomi..pada aku kalau ade rezeki,aku nak gak!!


Bile jadi macam ni, kecewa yang teramat sangat..pada siapa aku nak luahkan kalau bukan dalam blog ini?Aku teruja tengok budak2..memng aku suke sangat budak2..Kadang2 aku duk sini,tapi fikiran kat anak sedara aku..walaupun dia suke cari gaduh ngan aku,tapi wat aku rindu sgt ngan kerenah nakal dia..disebabkan itu la aku nak sgt anak..tapi keadaan aku yang tak mengizinkan lagi..

Hubby pernah cakap.."Tunggulah kite kukuh..lepas pindah nanti,kite usaha kan lah" Kadang2 aku nak sangat2 anak,tapi aku pendamkan sahaja..

Hm..sedih sangat2..macam mana nak hilangkan rasa sedih ni??

4 ulasan:

Suzana Ikram said...

sebagai pompuan zana faham gan perasaan naurah.. bnyk2 bersabar ye.. mgkn ada hikmah di kemudian hari.. mana tahu ada rezeki terus dpt ank kembar...

AisyahMhz said...

sabar ek norah..lom ade rezki lg..kang sape tau tibe2 dpt 9 kembar..cipta sejarah ko..heh..(kembali kpd asal) rilek ek norah..sabar2 aku mcm ko jgk dulu..

Unknown said...

dik klu akak ckp nie jgn marah atau kecil hati tau..

1. duit klu cari banyak mane pun mmg xcukup dik, contoh akak sekarang nie still study part time walaupun ade anak.. duit jgn ckp ler mmg kena betul2 planning mane nak beli susu,nak bayar yuran dan bla2 ler..

2. biasa yerk org yg baru kahwin anak pertama mmg nak cepat yg no dua tue baru ler dok plan2..

3. Allah klu nak bagi rezki tuekan sekelip mata jerk.. harap dik bersabar yerk..akak faham perasaan adik tp klu Allah dah kasi kiter pulark yg kena bersedia nak pikul tannggujawab tue.. lagi satu biasa yerk klu nak buat test tue tggu lambat dua mggu insya-Allah adelah tue.. tp ape2 punk ena bersabar klu ade adelah yerk..

maaf yerk klu ape yg akak comment nie buat dik terasa xde niat pun akak cuma kasi pendapat..

Naurah Napiha said...

To ikiqzana :-
Terima kasih Zana..tu la..sedih masih terasa lagi..entah la..klu ade rezeki,ade la..xnak mengharap sgt,,thanks again..

To UQ :-
Haah la UQ..doa2 kn la aku dpt 9 kembar..pastu 8org aku hantar kt Kelantan..huhuhu..(Balik pada serius)..Stay lagi sedih..tapi ko bg sokongan mcm ni,kurangla sikit sedih aku..thanks..

To Eijams family :-
Terima kasih kak..xterasa pun..akak lebih pengalaman..mesti la saya menerima nye..saya terima pandangan akak 100%..terima kasih bagi semangat pada saya kak..Doa2 la lsp ni Allah kasi rezeki pada saya..thanks kak..

Post a Comment