Jom Click Nuff!!

Followers

Thursday, October 29, 2009

~Rezeki Semakin Murah~

Alhamdulillah...Orang pernah cakap..musuh jgn dicari..Rezeki jgn ditolak..
Semua prnah dgr kata2 diats kan?Setelah ape yg berlaku antara aku & hubby sepanjang perkenalan kami sehinggalah ke jinjang pelamin, xhbs2 kami menempuh pelbagai dugaan..

Kami juga pernah hampir2 putuskan tunang sebab xtahan dgn dugaan yg melanda..sekarang bile sudah berkahwin dan kami buktikan pada semua yg pandang kami dihujung mata bahawa percintaan kami xkan berhenti di tengah jalan..Semua nye telah ditentukan oleh maha esa..betul!!tapi siapa yg membentuk nya kalau bukan kite sendiri?Betul x?


Aku baru je print statment Maybank hubby..memng terkejut bile tengok amount masuk sebanyak ini..sebab kami xde buat ape sangat..cume bnyak mengikuti seminar2 dan perjumpaan dgn org atasan je..Alhamdulillah..lebih dari gaji aku dan hubby..ini la dia side income yg kami buat..Banyak seminar yg kami telah pergi..selalu gak aku dgr tentang 1 perkara.."Kita kene usaha..rezeki xkan datang bergolek!!Jgn tunggu duit yg jatuh dari langit..kalau bukan kite sendiri yg push kan diri kita untuk berjaya,siapa lagi?" Perkataan2 ini selalu aku dgr..ini lah cara kami nak ubah hidup kami..dari sekarang untuk masa hadapan..

Setiap bulan amount akan berubah mengikut usaha kita dalam bisnes ini..Begitu la dgn bisnes2 lain..sepanjang aku bekerja aku tengok tempat kerja aku mempunyai bos yg berusaha gigih tapi income xbnyak mana sangat..aku paham..kite bukan xade usaha..adakala nye rezeki tidak menyebelahi kita..

Semenjak aku joint bisnes dan aku memng minat dalam berbisnes, aku ada dengar kata2 yg kurang enak sehinggakan mempengaruhi hubungan aku dan hubby..
"Boleh ke ko buat?Kang bisnes ke mana, ko ke mana.."
"Huh..setakat bisnes yang xmenentu tu,xpayah la"
"Hati2 la..bukan sikit2 kene gune duit.kang xpasl2 black list nama..nak beli susu anak nnt pun xlps"
Korang tahu x, kata2 ni la yang mendorong aku tuk lebih berjaya..org lain xsuke tengok kite berjaya..atau lebih dari mereka..mereka suke kite pada tahap yg lebih rendah atau yg xde kenaikan langsung..susah sgt kite nak jumpe seseorang yang mahukan kite berjaya..

1 je aku nak bagi tahu pada semua pembaca..Untuk berjaya perlu ada pengorbanan..dari segi masa dan tenaga..jika korang xsanggup untuk melakukan sebarang pengorbanan sekarang, bermakna korang sukar untuk berjaya..aku juga berkorbankan masa untuk sambung belajar secara part time..aku sanggup xbalik kg dan xdapat berlama2 dgn hubby diwaktu cuti minggu..aku korbankan masa bersama keluarga untuk mengejar cita2 dan ilmu..jadi aku xnak ape yang telah aku usahakan dan telah aku korbankan menjadi sia2..

For my hubby sekiranya hubby ada terbaca blog ini..Thanks coz sudi menjadi pasangan susah senang sehingga akhir hayat..sayang dah janji untuk berkorban apa sahaja demi masa depan kita sekeluarga..sayang juga sudah buktikan pada diri ini untuk berjaya perlukan usaha dan pengorbanan..buktikan lah pada semua bahawa sayang boleh lakukan..jangan dengar kata2 negetif dan ckp2 belakang yang membolehkan kita jatuh kerana apabila kita telah jatuh bermakna mereka akan bersorak kemenangan atas kata2 mereka yg membuktikan kita boleh jatuh..Jadi harapan dan kepercayaan yg telah orang letakkan pada sayang jgn lah dipersia2kan..Kalau diaorg boleh berjaya kenapa tidak kita..

For Syamsyidar kawan yang memberi dan mendorong semangat kepada aku pun aku nak ucapkan terima kasih bnyak2..aku xnak sia2 kan harapan ko tuk tengok aku berjaya..insyaallah..Allah dah pertemukan kita semula selepas Politeknik..Peluang ini aku xkn sia2 kn..Aku harap ko sokong la aku seada nya dan doakan lah kejayaan yg bakal kami perolehi..Terima kasih..

Hahaha..aku ni mule nk touching dah..he..Kalau sesiapa yg pernah bersusah dan mengalami kejatuhan tapi sekarang telah berjaya mesti korang tau perasaan aku..he..bulan depan kite saksikan lak berapa keuntungan yg aku & hubby dpt atas usaha masing2..moga2 Allah memakbulkan impian kami...Amin..

P/S:- Betul kata pujangga..kalau suami isteri yg buat sama2 xkira lah apa sahaja pasti senang dan dipermudahkan..Harap dapat mengukuhkan lagi hubungan kami suami isteri..amin..
N3 Kali ni bukan tuk menunjuk2 atau membanggakan diri..tapi untuk berkongsi dan meluahkan apa yg terbuku dihati..harap semua jgnlah salah tafsirkan..

4 ulasan:

Unknown said...

bisnes ape yg kamu buat tue adik.. rezki mmg kiter xtau..alhamdullih

AisyahMhz said...

bisnes ape norah?

Naurah Napiha said...

To EIJAM'S FAMILY & UQ :-
Bisnes yang dapat berjumpa dgn pelbagai org..lebih kepada marketing..tapi tiada penindasan atau penipuan..yang penting halal..

nurayunni said...

btl..usaha dulu baru thu....

Post a Comment